Nathalie tappade Julius i golvet...

Imorse va d svårt o ta sig ur den varma sköna sängen, jag va jättetrött o hade lätt kunnat sova länge till, men jag tog mej ur den till slut. Anthon Robin o Nathalie va redan uppe o gjorde sig iordning, jag o barnen åt frukost, Julius va den enda som fortfarande sov. Hos oss e det så att dom små barnen sover oftast längre än dom stora. Men däremot så vaknar ju dom små oftare på nätterna än dom stora. Jag sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen, Julius vaknade strax innan vi skulle gå så jag klädde på honom direkt o satte honom i vagnen o så gick vi till dagis o lämnade Vidar o Evelyne.
 
 
När jag o Julius kom hem åt han 2 portioner gröt, jag rensade reklam o tidningshögen, skrev matlista, pratade i telefon m Mathias, sorterade tvätt, blandade välling, åt lunch, packade innebandyväskorna, Julius sov, jag fick väcka honom o klä på honom ytterkläder, så gick vi o hämtade Nathalie, sen till affären o köpte några saker, direkt vidare till dagis o hämtade Vidar o Evelyne.
 
 
När vi kom hem åt vi mellis, jag gav Julius mat, sköljde disk, satte igång en tvättmaskin, Anthon o Robin kom hem, jag lagade mat, Mathias kom hem, vi åt middag - spaghetti o köttfärssås, Julius fick gröt, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning, jag tog hand om disken o hängde tvätt.
 
 
Nathalie bar på Julius när jag inte såg, trots att jag just sagt åt henne att hon absolut inte får bära honom eftersom jag hade sett henne göra d nyligen... Hon tappade honom i golvet så han spräckte läppen, tack o lov va d inte ett så högt fall. D va Evelyne som berättade för mej va som hade hänt. Jag tröstade Julius o kylde läppen så gott d gick, sen pratade jag m Nathalie o sa ännu en gång att hon verkligen inte får bära omkring på sin lillebror eftersom han e lite för tung för henne att bära o för att d kan hända såna här olyckor då. Vi får väl se hur länge hon kommer ihåg d den här gången...
 
 
Sen kom Mathias Anthon o Robin hem, Mathias o Evelyne duschade, Robin gjorde läxor, dom andra barnen lekte o spelade tv-spel, jag o Vidar duschade, Mathias o jag hjälptes åt att natta barnen, sen kröp vi upp i soffan m vår lilla Julle bulle o fikade o satt tätt intill varann o hade mysigt när vi tittade på Bonde söker fru o Berg flyttar in. Mathias bar upp Julius som somnat sött hos honom o la honom i hans säng, nu bloggar jag o Mathias sitter vid andra datorn o kollar sina mail o kollar o drömmer säkert om en ny bil... d brukar han göra, han sitter ofta o kollar bilar på nätet. Men man måste ju få titta lite.
 
 
Jag har mått lite halvdåligt idag oxå, hoppas d försvinner snart bara. Känner mej orkeslös o matt i kroppen, har fått ännu svårare att andas än vanligt, brukar ofta ha d, men nu e det mkt oftare o så blir jag väldigt lätt andfådd bara av att gå korta sträckor.
 
Mathias nacke lyckades jag däremot bota igår kväll m ett antal pussar så d va ju bra ;-) Han va i alla fall själv övertygad om att d va pga d som nacken kändes mkt bättre idag.
 
 
Summan av denna dag känns okej, jag e jätteglad att d gick så pass bra m Julius som d gjorde o som alla andra dagar så e jag oerhört tacksam för att jag har min familj o en väldans massa kärlek. Min fina man o mina härliga barn <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0