Lyxfrulle göra nytta o så fredagsMYS

Gick upp o väckte Anthon o Robin 7.15, la mej o vilade lite till kl.7.55, då gick jag upp, Anthon o Robin gick till skolan o jag gjorde frukost till mej Nathalie Vidar Evelyne o Julius, lite extra lyxigt blev d idag m varm choklad ägg juice o levande ljus på bordet :-)
 
Några bilder från morgonens frukost...
 
 
Jag hade gjort gröt till Julius men han låg fortf i sin säng, så jag gick o hämtade honom medan Nathalie Vidar o Evelyne började äta frukost, jag bytte blöja på Julle o gav honom gröten. Jag dukade av, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, såg till att barnen borstade tänder o klädde på sig o jag städade badrummet.
 
 
Sen sorterade jag tvätt, satte igång en tvättmaskin, Nathalie o Vidar spelade dataspel o lyssnade på musik, Mathias ringde, jag dammsög köket, hallen, lilla hallen o matrummet, vi åt lunch, Anthon kom hem o åt mellis, Robin gick direkt hem till en kompis efter skolan, svärmor kom hit, hon gav Julius välling, jag hängde tvätt, satte igång torktumlaren o en till tvättmaskin, gjorde Anthons önskelista inför julen tillsammans m honom, svärmor o Anthon åkte hem till henne i Hässelby där Anthon ska va över helgen.
 
     
 
Jag ringde o pratade m Robin o Mathias, skar grönsaker till tacos, la Julius i vagnen, han somnade, jag gjorde guacamole, Julius vaknade, jag la upp tacochips i skålar, Mathias hämtade ett paket m kläder från Newbody på vägen hem o han hämtade även Robin hos kompisen, Mathias o Robin kom hem, Mathias stekte köttfärsen, resten va redan klart, Evelyne dukade o jag matade Julius, sen åt vi tacos.
 
         
 
Så sköljde jag disken, dukade av, Robin packade lite saker i en väska, Mathias skjutsade honom till hans kompis där han ska sova inatt, jag bar upp ren tvätt från torktumlaren, när Mathias kom hem igen så fixade jag fredagsmyset åt barnen m chips popcorn godis o film, jag o Mathias kollade lite på datorn tillsammans.
 
 
Julius fick välling, vi nattade Nathalie Vidar o Evelyne, men Julle bulle e det full rulle på, jag bäddade rent i Julius säng, nu ska jag kolla fb, sen ska jag o Mathias kolla på tv, ha fredagsmys m nåt gott att tugga på o försöka vagga lilla vilda bebin till sömns.
 
 
Trevlig fredagskväll önskar jag dej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0