Kört hit o dit idag o handlat en massa

Gick upp o hjälpte dom små att klä på sig, vi åt frukost, Julius fick gröt, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag gick o lämnade Vidar o Evelyne på dagis. Sen direkt till bilverkstan för att hämta bussen, men när jag öppnade bagageluckan för att ställa in syskonvagnen jag hade m mej så låg ju 4 stora sommardäck där, 2 o 2 låg dom ovanpå varann o jag tänkte att jag iaf testar om vagnen går in ovanpå däcken o jag kan säga att d va inte långt ifrån att den hade gjort d, men såklart gick d ju inte. Problemet va då att eftersom jag aldrig behöver fälla ihop vagnen i vanliga fall utan den får plats o ställa in som den e uppfälld, så har jag aldrig fällt ihop den o jag försökte o försökte men kunde verkligen inte komma på hur man gör. Så till slut så fick jag lämna vagnen på verkstan o åka hem m sommardäcken o lasta ur dom, så tillbaks till verkstan igen o hämta syskonvagnen o åka hem m den o köra in den i hallen. Nu e bussen servad o har vinterdäcken på iaf. Jag kommer sakna sommardäcken ända tills dom ska på igen i vår.
 
 
Så åkte Julius o jag till stan, vi va på Jysk, ÖoB, i Fanna o köpte några leksaker av en tjej, storhandlade på Ica Maxi, åkte hem o bar in alla varor, Anthon o Robin kom hem, dom hjälpte mej o packa upp, sen åt dom mellis, Nathalie va o övade m kören, jag o Julius åkte o hämtade Vidar o Evelyne på dagis, hem igen o då kl.14.45 äntligen fick jag tid att äta nåt. Hade inte ätit sen frukost, jag o Evelyne åt några smörgåsar, Evelyne drack varm choklad o jag en Chai Latte.
 
                                   
 
 
 
Sen va jag jättetrött som jag brukar va efter en storhandling, Nathalie kom hem från kören, jag matade Julius, Mathias kom hem m kvällens middag kebabtallrikar o pizza, Julius fick gröt. Jag sköljde disk, barnen leker, tittar på tv o spelar tv-spel nu, när jag har bloggat ska jag kolla fb, natta barnen, packa skolväskor, titta på tv o sen gå o sova.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0