Julius 9 månadersdag å ugglemössor

Gick upp lite efter kl.7, väckte Anthon Robin o Nathalie, dom gjorde sig iordning o åt frukost, jag o dom små sov en stund till, jag gick upp igen strax före 8 o såg till att Anthon Robin o Nathalie gick till skolan. Sen vilade jag en timme till innan jag gick upp, Vidar Evelyne Julius o jag åt frukost, jag klädde på dom små, gjorde mej själv iordning, bäddade sängar, drog upp rullgardiner osv.
 
Mathias ringde så vi pratade en stund, jag skrev en matlista, tog hand om ett diskberg, torkade rent i köket, la fram mat till kvällen, busade m min underbara Julle bulle som blir 9 månader idag!!! Bild på Julle från idag...
 
 
Jag Vidar Evelyne o Julius gick o mötte Robin o Nathalie vid skolan efter att vi ätit lunch. Vi gick till affären o handlade lite, sen hem o packade upp varorna, hängde upp alla ytterkläder, packade upp Nathalies badkläder o hängde upp dom på tork, vi åt mellis, bl.a så gjorde jag 3 olika kalla röror m färskost kallrökt lax o dill som vi åt på små brödbitar. En med pepparrotsost, en med vitlöksost o en med gräslöksost. Jättegott!!
 
 
Sen provade vi ugglemössorna som Nathalies kompis mamma har gjort, en till Nathalie, en till Vidar o en till Evelyne. Dom satt bra o dom e supersöta!!! Hon e såååå duktig :-) Här kommer bilder på Nathalie Vidar o Evelyne i sina ugglemössor...
 
 
Anthon kom hem från sin långdag i skolan, jag packade innebandyväskorna, hjälpte Anthon m en engelskaläxa, verkligen jätteroligt att färska upp minnet lite när d gäller språk. Jag kommer ihåg mkt mer än jag hade trott jag skulle göra. Både i stavning o uttal. Språk e absolut min grej.
 
Sen lagade jag mat, Mathias kom hem, vi åt makaroner o köttbullar m morötter till, Anthon Robin o Mathias åkte på innebandyträning, jag tog hand om disken, torkade i köket, blandade välling, busade m dom små, gjorde dom klara för natten, läste sagor för dom små, gjorde hand o fotavtryck på Julius o vägde o mätte honom, han väger nu 9600 gram o är 72,5 cm lång. Här kommer en bild på Julius hand o fotavtryck...
 
 
Mathias Anthon o Robin kom hem, dom hängde upp sina handdukar o träningskläder o la smutskläder i tvättkorgen, vi nattade barnen, Mathias gjorde sina mackor tills imorgon, sen tittade vi på 112 på liv o död på tv medan jag gav Julius välling o han somnade hos mej, så åt vi chokladkaka m vispgrädde som va över från igår.
 
Nu ska jag föra över pengar för ugglemössorna, kolla fb o packa skolväskor innan jag kryper ner i sängen.
 
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0