Grymt imponerad av mina barn idag

Frukost m barnen imorse som vanligt, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan i vanlig ordning, jag la fram mat till kvällen o gjorde mej o dom små redo för dagen, jag satte Vidar Evelyne o Julius i bilen o åkte till dagis, jag fick stanna till på busshållplatsen bredvid dagis o lämna Vidar eftersom jag såg att hans grupp redan va på väg att gå till gympan, sen åkte jag o parkerade utanför dagiset o gick in o lämnade Evelyne, ut till bilen igen m Julius o så åkte han o jag in till stan. Vi storhandlade på Ica Maxi o jag tog d väldigt lugnt för en gångs skull.
 
 
Jag åkte hem o bar in o packade upp alla varor medan Julius satt o sov i bilen, jag tittade till honom m jämna mellanrum, sen gick jag ut o hämtade Julius o bar in honom, gav honom mat, bytte blöja på honom o så åt jag en smörgås. Sen gick jag o Julius o hämtade Nathalie i skolan, direkt vidare till dagis efter d, där vi hämtade Vidar o Evelyne o sen gick jag hem m alla mina småttingar. Jag gav barnen mellis, hängde upp deras ytterkläder o habiliteringen ringde ang Anthon så jag pratade m dom en lång stund, otroligt nog så skötte sig barnen jättebra under samtalet. I normala fall brukar dom tjata, fråga mej en massa o dra i mej så fort jag pratar i telefon oavsett vem jag pratar med. Men jag hade förberett dom eftersom jag visste att habiliteringen skulle ringa. Jag hade bett dom att va lugna, inte skrika, bråka o fråga mej en massa o jag måste säga att jag blev grymt imponerad över hur bra dom skötte sig!!! Annars brukar d jämt utbryta kaos när man sitter i telefon. Jag blev sååå glad över hur duktiga dom va mina små härliga ungar!!!
 
 
Jag sköljde disk, körde ett rengöringsprogram i diskmaskinen, busade o gosade m barnen, Anthon o Robin kom hem från långdagen, jag packade upp deras skolväskor, började m maten o blandade välling, Mathias kom hem, han matade Julius, jag packade innebandyväskorna, vi åt ugnsstekt falukorv äggnudlar m paprika o chilisås till, Anthon Robin o Mathias åkte på innebandyträning o Vidar fick följa med o titta på idag.
 
 
Jag sköljde disk o gjorde fint i köket, lekte m barnen, duschade m Evelyne o när Mathias Anthon Robin o Vidar kom hem så duschade jag Vidar o tog fram rena kläder åt dom små, Mathias duschade m Julius o jag klädde på honom rena kläder, vi nattade barnen, jag packade skolväskorna, gjorde te till mej o Mathias som vi drack när vi tittade på 112 på liv o död på tv, Mathias gav Julius välling o han somnade direkt i Mathias famn.
 
 
Nu sitter Mathias o tittar på Solsidan på den andra datorn o jag ska kolla fb på den här, sen återstår nog bara att gå o lägga mej tror jag. Godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0