Från fredag till söndag

Dom senaste dagarna har varken tiden el orken räckt till för att sätta mej ner o blogga. Jag ska nu försöka sammanfatta fredagen lördagen o söndagen så gott jag kan.
 
I fredags va jag som alla andra fredagar hemma m dom 4 minsta barnen o den dagen gick åt till o ta hand om barnen, bära ut lite saker till bilen, småplocka o fixa. Man hinner inte särskilt mkt när man har 4 barn hemma, man har fullt upp ändå m att byta blöjor på Julle, roa barnen, leka m dom, fixa frukost, lunch mellis osv. Anthon o Robin va i skolan o Mathias jobbade sin sista dag i Enköping så han skulle lämna tillbaks sin firmabil o vi skulle hämta honom efter att han slutat arbeta. På måndag börjar han jobba i Stockholm igen.
På eftermiddagen åkte jag o alla barnen till stan o hämtade Mathias vid firmans lokal. Sen åkte vi direkt till  Västerås o handlade lite saker, kläder, födelsedagspresent till Mathias storebrors son, avkalkningsmedel till kaffemaskinen, innebandyklubba till Robin m.m. Vi tog en liten paus i handlingen o åt lite korv på IKEA.
 
                          
 
När vi va klara åkte vi hemåt o köpte m oss pizza på vägen hem. Klockan va strax efter 20 på kvällen när vi kom hem, vi åt o sen va barnen så trötta att iaf dom små fick gå o lägga sig efter maten. Anthon o Robin va uppe ett tag till. Mathias o jag kollade lite på tv innan vi gick o la oss.
 
 
Igår, lördag, så va Mathias o Robin på innebandymatch strax utanför Uppsala, jag städade här hemma, dammsög större delen av huset i omgångar under dagen, plockade o fixade. Min vän Helena kom hit på eftermiddagen vid ca 13.30 o hon hade m sig 3 av sina barn. Jag va barnvakt en stund medan Helena åkte iväg en sväng. När hon kom tillbaks så bakade jag en kladdkaka o vi fikade för att fira hennes födelsedag i förskott o hon fick en present av mej.
 
                     
 
Sen kom Mathias hem, han hade skjutsat Robin till ett kalas som började på kvällen, direkt efter innebandymatchen. Mathias o jag började laga mat o Helena o hennes barn åkte hem. Vi åt tacos o sen blev d lördagsmys m popcorn o godis för barnen. Jag tog hand om disken o dukade av, Mathias åkte o hämtade Robin som oxå fick lite gott när han kom hem. Sen nattade vi barnen o tittade på några avsnitt av Böda camping innan d va sängdags.
 
                     
 
Idag, söndag, har jag fortsatt städa, plocka upp leksaker från golven i barnens rum, dammsugit klart resten av huset, bytt lakan i min o Mathias säng o så d gamla vanliga oxå såklart m disk osv. Jag har busat m Evelyne o Julle. Mathias Anthon Robin Nathalie o Vidar har varit i Sköndal i Stockholm o firat Mathias brors son som fyllde  8 år igår.
 
                     
 
Som ni kanske har märkt på mina senaste inlägg så har d inte blivit så mkt tvättande på sista tiden, vilket nu har resulterat i ett gigantiskt megastort tvättberg, el rättare sagt flera högar m tvätt, som jag idag har ägnat mej åt att sortera, tvätta, hänga upp, torktumla osv. Berget har minskat ganska rejält iaf även om det e mkt kvar än...
 
                     
 
Nu har Mathias Anthon Robin Nathalie o Vidar kommit hem, vi har nattat barnen o jag har packat skolväskorna. Nu ska jag ner i tvättstugan igen o sen ska jag o Mathias kolla på Arne Dahl på SVT1 o äta chips m dip o godis.
 
Min helg har varit ganska skön tycker jag, jag har fått städat o snyggt här hemma. Hoppas du oxå haft en bra helg oavsett va du har haft för dej!!!
 
Här kommer några bilder på dom små från idag...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0