Fars Dags firande o ännu en olycka

Alla barnen vaknade lite senare imorse o varken vi vuxna el barnen kom ur sängen före 9. Vi åt en mysig frukost tillsammans allihop o Mathias fick ett paket m Puma parfym o duschcreme, en bok o ett gulligt kort.
 
Här kommer en bild på d Mathias fick av oss idag... (boken e dock inte m på bilden)
 
 
Efter frukosten dukade jag av o sköljde disk o tog hand om ett stort diskberg o torkade rent o fint i köket, sen duschade jag Nathalie Vidar o Evelyne, jag plockade upp en massa leksaker från golven i alla barnens rum, Mathias åkte till stan o lämnade Robins kompis som hade sovit hos oss o så köpte han pellets som han körde hem o lastade ur, sen åkte han till affären o handlade några liter mjölk o bearnaisesås. När Mathias kom hem så åt vi lunch allihop. Sen bakade Mathias o Nathalie en chokladkladdkaka.
 
    
 
 
När Nathalie o Evelyne lekte häst idag så gick d inte så bra, men man säger ju att en olycka sällan kommer ensam. Nathalie va hästen o Evelyne satt på hennes rygg, sen kastade Nathalie sig hit o dit o tyvärr va ingen av oss vuxna där just då. Evelyne ropade nej nej o sen nån sekund senare så hörde vi en duns. Evelyne flög i golvet från Nathalies rygg o landade på munnen, jag kom rusandes o tröstade Evelyne o kylde läppen så gott d gick. Så hon har jordens fläskläpp för d gick hål i den på insidan o ont i en tand som d började blöda runt. Så nu blir d till o ringa tandläkaren o be om att få röntga hennes framtänder o se hur d gick o om hon skadade fler tänder än en. Min stackars lilla gosa :-(
 
Sen har jag städat badrummet o Mathias dammsög lite på undervåningen, jag ringde mina föräldrar o gratulerade min pappa på Fars Dag o sen ringde jag en av mina systrar o pratade m henne. Mathias har pratat m sina bröder o sina föräldrar. Mathias lagade maten idag o jag har tvättat lite. Vi åt klyftpotatis morötter palsternacka stekt fläskfilé o bearnaisesås till middag m levande ljus för extra mysfaktor.
 
 
Så gjorde jag Chai Latte till mej o Mathias o dekorerade kladdkakan, gjorde saft o vek servetter o dukade fram fikat, alla mumsade på kakan. Så här såg den ut...
 
 
Nu har jag sköljt disk igen, vi har nattat barn, duschat Julle o nu ska jag hänga tvätt efter att jag har bloggat o sen ska jag o Mathias titta på Arne Dahl på SVT1 o mysa i soffan. Sen blir d packa skolväskor o kolla fb innan jag går o lägger mej. Hoppas DU har haft en trevlig helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0