Bakat o handlat

Svärmor gick upp o gjorde frukost åt Anthon o Robin o såg till att dom kom iväg till skolan. Nathalie va vaken men satt på sitt rum o lekte, Vidar satt o tittade på tv, dom hade oxå ätit frukost, jag Evelyne o Julius sov fortf, jag hade vaknat mitt i natten av Evelyne som hade drömt nåt läskigt, så hon gick o la sig i vår säng, Julius vaknade kl.5 o jag gick upp o bytte blöja på honom o gav honom välling, jag sov till 8.20, då gick jag upp o åt frukost.
 
 
Jag bakade en mjuk pepparkaka, Evelyne vaknade o kom ner o åt frukost hon oxå, Julius vaknade o jag bytte blöja på honom o gav honom gröt, skrev en matlista, bar ut saker till bilen, satte igång dieselvärmaren på bussen, borstade av snön på den, skrapade rutorna, försökte öppna skjutdörren genom att gunga den fram o tillbaks, men den hade frusit fast, så jag lät den va ett tag, försökte igen o höll på så en bra stund innan jag äntligen lyckades. Jag smorde in alla dörrlister m listskydd, tog in posten, svärmor gav Nathalie Vidar o Evelyne lunch, jag bytte blöja på Julius, värmde välling, Nathalie jag o Julius åkte till stan o Nathalie gav Julius vällingen på vägen, vi handlade på ÖoB o Ica Maxi medan svärmor passade Vidar o Evelyne, Anthon o Robin hade kommit hem från skolan när vi kom tillbaks, jag bar in alla kassar o packade upp varorna.
 
 
Svärmor o Anthon åkte hem till henne i Hässelby. Jag dekorerade den mjuka pepparkakan m kristyr, la den i en påse, skrev ut fina juletiketter som jag fått till mailen, trädde ett band igenom dom o skrev på den ena etiketten vad jag hade bakat o knöt ihop påsen m bandet o gjorde en rosett. Nathalie o jag skar grönsaker till tacos, vi matade Julius, Mathias kom o hämtade kakan o åkte o lämnade den till föräldrarna till en kille i Anthons klass, några av hans klasskompisar ska stå o sälja bakverk som klassen har bakat på en julmarknad imorgon.
 
  OBS!! Detta e inte min kaka, men e nästan likadan.
 
När Mathias kom hem va alla grönsaker o guacamolen klar, tacochipsen låg i skålar o tortillasbröden va i micron, Mathias stekte köttfärsen, jag dukade, vi åt tacos, dukade av, Mathias plockade i diskmaskinen, jag fixade fredagsmyset åt barnen m popcorn chips o film på övervåningen, blandade välling o fyllde på mer disk i diskmaskinen o satte igång den.
 
 
Nu e barnen nattade, till o med Julle bulle, han fick välling för en stund sen o sover nu så gott så, Mathias o jag ska se på Gustafsson 3tr på tv som vi pausat o ha fredagsmys, sen blir d väl d gamla vanliga, kolla fb o sen sova.
 
Trevlig fredagskväll på dej!!! Nu har man hela helgen framför sig o umgås m familjen, känns underbart <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0