En skit dag helt enkelt!

Allt känns skit just nu!!! Tittar man ut så regnar det o blåser storm.

Amningen verkar va rätt körd - funkar bara halvdant, Julius e allmänt missnöjd, blir aldrig riktigt mätt o somnar inte om lika bra efter matningarna o vaknar oftare på nätterna så vi sover dåligt pga d, verkar inte komma lika mkt mjölk längre o så stressad som jag varit den sista tiden så ere väl inte konstigt att mjölken sinar, men jag e både ledsen o besviken för jag älskar att amma det e så mysigt, hade verkligen sett fram emot d.

Jag e trött, yr, har tandvärk sen 3 mån tillbaks (hade tandl. tid för några v sen men tandläkaren blev sjuk då) svårt o äta o andas, Evelyne e pain in the ass just nu... o nyss kom hon m en av Nathalies barbiedockor som hon har haft sönder ett ben på, självklart är d en av dem hon fick på sin födelsedag för några dagar sen, så hon lär ju bli glad när hon kommer hem imorgon från farmor o farfar...

Imorse lämnade jag Vidar på dagis, åkte m Evelyne o Julius till stan o handlade på Ica Maxi o M-Klädhuset. När jag stod o skulle packa varorna så lämnade Evelyne sin lilla kundvagn o sa att hon behövde kissa o så sprang hon iväg o låste in sig på en toalett där. Jag fick lämna varorna på bandet o gå o försöka få henne att öppna dörren. Jag bad om hjälp o till slut kom d en tjej m ett verktyg o låste upp dörren. Evelyne va hur glad som helst o verkade inte bry sig om att hon varit ensam därinne. Hon hade kissat på toaletten sa hon. Duktigt o lite gulligt ändå eftersom hon har blöja. Så hon börjar kanske bli mogen o sluta m blöjor snart :-)

Sen åkte vi hem o packade upp varorna o Evelyne hann äta lunch. Så tillbaks till dagis o hämta Vidar o hem igen. Resten av dagen har jag bara känt mej så trött o sliten o ammat, gosat m Julius, tagit hand om disken, fixat mellis, sett 1:a avsnittet av Birdsong på datorn, vikt tvätt, lagat middag som blev spagetti o köttfärssås. Nu ere dags o natta barn o sen ska jag sätta mej i soffan o tycka synd om mej själv o äta chips o dip o kolla om d finns nåt roligt att se på tv som kan pigga upp mej.

Mathias jobbar över idag o kommer alltså hem sent så det e bäst o sätta igång m nattningen nu så att jag åtminstone lyckats få dem i säng innan han kommer hem, även om de kanske inte hinner somna.

Kram på er allihop!!

så här känner jag mej idag

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Usch, låter jättejobbigt Patricia. Hoppas det blir lättare snart!

2012-05-15 @ 20:03:23
URL: http://ansgarssyskon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0