Jajemän d här går ju faktiskt!

Oooh va förvånad jag blev när jag drog upp rullgardinen imorse o möttes av en klarblå himmel, solsken o hela 14 grader varmt på termometern redan på morgonen. Helt underbart väder!!! Idag bäddade jag sängarna, kollade igenom kläderna jag köpte igår, vi åt frukost, jag tog hand om disken, satte igång en tvättmaskin, bytte blöjor, såg till att barnen fick på sig kläder o borstade tänderna, rensade reklamhögen, skrev matlista, fixade lunch, tog hand om disk igen, hängde tvätt, barnen lekte ute, jag matade Julius som tyvärr inte e så intresserad av bröstmjölken längre till min stora sorg :-( Sen packade jag ihop lite saker o värmde en flaska till Julius o fick in alla 6 barnen i bilen o åkte iväg mot stan.
 
 
Jorå vi hann i tid idag med till simskolan, så härligt :-) När Nathalie simmade så gick jag o de andra barnen till centrum igen för o kolla på lite mera kläder. Hittade lite idag oxå, men väldigt lite, bara ett par shorts o några strumpor. Sen tillbaks till simhallen o hjälpte Nathalie m dusch o påklädning, ut till bilen m alla barnen. Då upptäckte jag att Julius hade bajsat så d blev blöjbyte i bagageluckan idag igen då o så försökte jag amma honom lite, men han ville hellre ha flaskan som jag hade m åt honom, så jag fick ge mej efter en stund o ge honom den istället. Vi åkte o tankade.
 
 
Sen åkte jag o handlade på Ica Maxi m alla 6 barn o jösses va snälla dom va o de ville hjälpa till o hämta saker att lägga i vagnarna. Japp, du läste rätt, vi hade två kundvagnar, Anthon o Robin körde den ena m Julius i bilbarnstolen på o jag körde den andra m Evelyne i. D va en storhandling men som sagt d gick över förväntan. Flera personer jag inte känner o även nån jag kände som vi mötte där sa att jag va duktig, att de aldrig skulle orka handla m så många barn, att d ser svettigt ut d där, men jag bara log o sa att nej det e inte så hemskt som man kan tro, nån frågade om jag ville ha hjälp o packa osv. Sånt e bara kul, när folk e glada o hjälpsamma. Nu e det ju inte så att jag brukar åka o handla m alla 6 barnen då o då, men kanske 2-3 av dem o det kan ju räcka, men om jag måste så gör jag d bara. Men jag bör tillägga att d har aldrig hänt tidigare att d har gått så här bra o handla ens m 2 barn m mej.
 
 
Efter storhandlingen åkte vi hem, bar in varorna, barnen hjälpte mej o packa upp varorna, vi åt middag, jag bytte bajsblöjor på Evelyne o Julius flera ggr o torkade Vidar när han hade bajsat, gav barnen salta pinnar o marshmallows som belöning för att de varit så duktiga i affären o hjälpt till både där o hemma m uppackning osv.
Sen va jag helt slut kan jag säga, trött i kroppen. Mathias jobbade över o kom hem 20.30. Då hjälptes vi åt o natta barnen, han tog en dusch o kollade på fotbollen o matade Julius m flaska medan jag pratade m min syster i telefon. Så tog Mathias hand om disken. Jag skrev Robins födelsedagskort. Nu återstår bara sängen!!
 
Känns som om jag haft en jättefin dag idag, jag e helnöjd :-)
 
 
Imorgon väntar städning, vikning av määäängder m tvätt, simskolan i vanlig ordning o diverse förberedelser inför kalaset imorgon kväll då Mathias föräldrar o bror kommer. Dessutom ska Robin ha en kompis här hos oss från lunch som ska sova över, så Robin får nog en alldeles underbar födelsedag!
 
 
Bäst o sova lite nu om jag ska orka m morgondagen. Natti natti alla ni som läser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0