Evelynes 3-årsdag!!

Morgonen började m att hela familjen uppvaktade Evelyne m paket o sång. Hon fyller 3 år idag vår lilla gosa!!
Sen åt vi frukost o jag tog hand om disk, fick på barnen kläder, gjorde mej själv iordning. Sen ammade jag, blandade mjölkersättning, bytte blöjor. Mathias åkte till stan o gjorde några ärenden.
 
Evelyne fick bland annat den här klänningen i födelsedagspresent
 
Jag gjorde tårta till Evelyne. Så här såg den ut.
 
Sen ammade jag o gav Julius flaska, bytte blöjor igen, satte igång en tvättmaskin, sorterade lite tvätt. När Mathias kom tillbaks från stan så åt vi lunch. Så tog jag hand om disken o sen va vi ute ett tag hela familjen. Mathias fixade lite m bussen. Jag passade barnen o satt o njöt av värmen. Vädret va soligt o molnigt, men varmt. Barnen lekte i sandlådan, hoppade studsmatta o lekte m vatten.
 
Sen gick jag in o fixade fikat, dukade, blandade saft o satte ljus i tårtan osv.
 
Här blåser Evelyne ut ljusen
 
Evelyne äter tårta
 
En bild på alla barnen som äter tårta
 
Efter tårtkalaset gick vi ut igen o jag satte mej i solen o tittade på barnen som lekte. Jag filade o målade mina naglar o Nathalie ville oxå ha nagellack så jag målade hennes naglar oxå :-) Mathias sprang en vända. Jag klippte Julius naglar. Vi va ute tills solen försvann bakom en massa mörka moln. Mathias duschade när han kom tillbaks o sen beställde han pizza. I vår familj får den som fyller år välja vad vi ska äta till middag. Evelyne valde pizza :-)
 
Barnen o Mathias vid bordet när vi åt pizza
 
Evelyne äter pizza
 
Evelyne fick en fin o mysig avslutning på sin födelsedag, trots lite tjafs mellan barnen. Dom fick se en film som Evelyne fått i present, Drömmarnas Trädgård, o så gjorde jag popcorn till dom o la upp chips o jordnötsringar i skålar.
 
Bild på figurerna i Drömmarnas Trädgård
 
Jag dukade av efter middagen o sköljde av disken. När filmen va slut så tog jag några bilder på Evelyne o gjorde hand o fotavtryck på henne, sen nattade jag barnen. Här kommer några bilder på Evelyne från ikväll.
 
 
Nu ska jag kolla fb, sen går jag o lägger mej o hoppas på att regnet som kom nu ikväll har försvunnit tills jag vaknar imorgon...
 
Sov så gott o dröm sött alla vänner, vi gissar att Evelyne har haft en härlig födelsedag, för d va en nöjd o glad, men trött tjej som gick o la sig ikväll :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0