En intensiv fixardag!

När jag gick upp imorse började jag m att bädda alla sängar, bytte blöjor, ammade, plockade fixade o gjorde fint på övervåningen, åt frukost, tog hand om disk, torkade bänkar o bordet i köket, fick på barnen kläder, rensade ur reklamhögen, satte igång en tvättmaskin, bytte blöjor, matade Julius m flaska, Nathalie o Evelyne lekte o tittade på tv, Mathias ringde o sa att det e bara han som kommer hem, för Anthon Robin o Vidar stannar kvar på Vätö till i helgen då han ska åka o hämta dom. Jag fyllde på toapapper i badrummet, torkade alla golv i hela huset, bytte blöjor igen, plockade upp alla leksaker från golven i barnens rum, åt lunch, tog hand om disk, hängde tvätt, ammade o gav Julius en flaska, Nathalie o Evelyne såg en film, jag slängde sopor, satt vid datorn en stund, lagade middagen som blev ris fiskpinnar o sallad, vi åt, jag tog hand om disk, Mathias kom hem, vi nattade Nathalie o Evelyne o jag blandade flaskor m ersättning.
 
 
Jag har helt enkelt farit fram som en tornado idag för o hinna fixa så fint som möjligt eftersom Mathias skulle komma hem ikväll. Nathalie o Evelyne har bråkat en hel del idag.
 
 
Jag kan helt ärligt säga att d har inte varit ett dugg lättare o "bara" ha 3 barn hemma. Det e ingen skillnad när alla 6 barnen e hemma, inte ett dugg jobbigare faktiskt. Ljudnivån e ju högre då visserligen så öronen har fått vila lite.
 
Nu e Mathias som sagt hemma o han sitter m Julius i famnen o tittar på tv. Jag sitter här o skriver, men ska nog gå o kramas lite m dom snart. Julius börjar nog när som helst bli hungrig igen oxå :-)
 
 
Det va min dag, hoppas du har haft en fin dag trots regn o blåst. Kan ju absolut säga att d inte gjorde nåt att man passade på o stanna inne o städa o röja lite.
 
 
Känns superskönt o ha Mathias hemma igen eftersom jag e sjukt mörkrädd, har sett alldeles för många skräckfilmer... även om jag har haft Julius o krama om så e det inte samma sak. Nu känner jag mej trygg igen.
 
 
Trevlig fortsättning på kvällen!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0