snö betyder problem...

Anthon Robin o Nathalie gick till skolan o jag pulsade m syskonvagnen i snöstorm på den oplogade trottoaren m dom små o lämnade Vidar o Evelyne på dagis imorse efter frukosten. Stackars Julle bulle fick sitta insnöad i vagnen medan jag skottade snö i 1,5 tim när vi kom tillbaks, puh!! Men han va lika glad iaf.
 
Här kommer en bild på Julle i vagnen...
 
 
Vi har en del o skotta om man säger så...
 
 
... o det här e bara hälften... När man skottat lika stor yta till e man rätt slut i kroppen, ryggen värker, man e tröööött o orkar inte göra så mkt mer.
 
Jag o Julle gick in i värmen o åt lunch efter snöskottningen, Mathias ringde o jag hann fixa ett bankärende via internet, Julle fick gröt oxå för han gillade inte sin mat o jag värmde mej m en kopp te. Julle o jag busade lite o jag värmde hans små händer som va lite kalla trots att han haft både vantar o handskar på sig ute.
 
Sen gick jag o Julius till skolan o det snöade fortf, nästan ännu värre nu o blåste nåt fruktansvärt, vi hämtade Nathalie o gick sedan vidare till dagis o hämtade Vidar o Evelyne. Alla va helt tagna av ovädret o dom sprang inte ifrån mej o höll på o larvade sig som dom brukar göra i vanliga fall, dom bara gick på o stannade inte. Evelyne skrek rakt ut några ggr för att hon tyckte att d gjorde ont i ansiktet när snön kom farandes i vinden m en väldig kraft o hon fick gå idag för jag orkade inte dra vagnen när hon oxå satt i den, d va jobbigt nog m bara Julius i vagnen.
 
 
När vi kom hem skottade jag lite mer innan vi gick in, fick av oss alla ytterkläder, hängde dom på tork, jag började fixa mellis, då kom Robin hem, han hade fått sluta tidigare i skolan idag, vi åt smörgåsar o pepparkakor o jag gjorde varm choklad, så kom Anthon hem, jag hann inte göra så mkt annat sen än o ta hand om barnen, plocka ur diskmaskinen laga mat o duka. Jag gjorde wokad kycklingfilé i jordnötssås m jasminris till, vi åt o barnen hann äta klart innan Mathias äntligen kom hem. D tog ca 2,5 tim för honom o komma hem ikväll.
 
 
Kvällens innebandyträning blev inställd då många skulle ha för svårt att ta sig dit.
 
Mathias åt oxå middag när han kommit hem, sen hjälptes han o jag åt o skölja disken o ställa in den i diskmaskinen o jag satte igång den, barnen fick öppna sina chokladkalendrar, jag fixade ett till bankärende via internet, vi nattade barnen o så tittade jag o Mathias på Bonde söker fru, sååå mkt kärlek i det programmet o åt choklad o varsin smörgås m rödbetssallad på o drack julmust. Ja, vadårå, man måste ju få tjuvstarta lite ;-)
Så tittade vi på Berg flyttar in oxå.
 
 
Julle bulle höll låda ett tag, sen blev han trött, fick välling o somnade sött i Mathias famn. Jag bar upp honom till hans säng o bytte blöja på honom. Nu ska jag kolla fb o packa skolväskorna.
 
Godnatt o sov gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0