Snabbhandling o gott fika

Idag är d Julius 10 månaders dag!!!
 
Dagen började m frukost, sen gick Anthon Robin o Nathalie till skolan. Jag lämnade Vidar o Evelyne på dagis å när jag o Julle kom hem igen så tittade Julle bulle på när jag skottade snö, borstade bort snö * från bussen o skyfflade bort snön * från släpkärran. Julle somnade efter en stund.
 
 
Sen gick vi in o jag åt spaghetti o köttfärssås o skrev matlista...
 
 
Så ringde Mathias, jag gav Julle välling o bar ut honom o lite saker till bussen. Åkte o snabbhandlade på Ica Maxi, hämtade Nathalie i skolan o Vidar o Evelyne på dagis. Hem o hängde upp alla ytterkläder o packade upp varorna. Sen fikade vi. Mumsiga pepparkakor chokladbollar o citronrulltårta...
 
 
Robin kom hem, jag sköljde disk, Anthon kom hem, jag packade upp skolväskorna, packade dom igen för morgondagen, packade innebandyväskorna, lagade mat, dukade, plockade ur o i diskmaskinen, vi åt fiskbullar o ris, Anthon o Robin gick till innebandyträningen, Mathias åker som vanligt direkt dit, jag sköljde disk o nu bloggar jag. Snart ska vi gå till skolan o titta på Nathalie o hennes klass som ska gå luciatåg :-)
 
 
Sen ska vi hem o natta barnen, göra hand o fotavtryck på Julle, titta på Bonde söker fru o Berg flyttar in, kolla fb o så ska jag krama Mathias som jag saknat när han varit borta inatt o gosa m Julle bulle tills han somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0