Otursdag igår o storbak idag

Igår va Anthon Robin o Nathalie i skolan som vanligt. Mathias va hemma eftersom väglaget o vädret fortf skulle va osäkert då. Vidar o Evelyne fick va hemma från dagis för d hade kommit så mkt snö att d hade varit lika jobbigt o gå o lämna dom som i onsdags. Efter att vi hade ätit frukost så gjorde jag mej iordning o gick till skolan på utvecklingssamtal för Nathalie. Även hon e tydligen jätteduktig, börjar lära sig läsa o är en snäll kompis. Det värmer verkligen i hjärtat att få höra att d går bra för ens barn i skolan. Nathalie trivs o tycker om att gå i skolan. Jag e stolt över henne.
 
 
Sen hann jag bara komma hem o fixa lite i köket o sortera tvätt o så ringde telefonen. Mathias svarade däruppe o gick ner m telefonen för d va till mej, sen gick han upp m Julius o glömde av misstag att stänga grinden, sen dröjde d bara en liten stund innan jag o Mathias hörde hur d dunsade, Julius ramlade ner för trappan från övervåningen. Vi tittade igenom honom för o se vart han hade gjort sig illa o hur d va m honom. Jag ringde ambulans o när dom kom o hade tittat på Julius o vi gick ut till ambulansen så kom en okänd lös hund springandes o satte sig o bajsade på vår tomt. Jag åkte m Julius i ambulansen till barnakuten på Akademiska sjukhuset. Han undersöktes direkt o sen gjorde dom noggranna kontroller m jämna mellanrum. Dom va toppenbra där såå duktig o trevlig personal. Julius mådde bra o allt verkade okej men dom ville att vi skulle stanna några timmar där. Men han hade änglavakt o klarade sig mirakulöst bra ♥
 
Julius på sjukhuset...
 
 
Mathias o jag blev chockade o skakade av rädsla. Så när jag värmde välling till Julius på sjukhuset blev den för varm så jag skållade mina händer för när jag tog av locket på flaskan saknades d lilla mellanlocket så vällingen sprutade överallt. Jäkla otursdag!!! Men d va sååå skönt att Julius va som vanligt lugn o glad o tänk att d gick så bra ändå, endast några bulor i huvet. Efter lite fler prover va jag o Julius redo för hemfärd. Vi satt o väntade på resten av familjen som åkte till Akademiska sjukhuset för o hämta oss. Jag gav Julius lite banan oxå o en till flaska välling innan dom kom. D va skönt o komma hem ♥ Jag e så otroligt tacksam att d gick så bra som d gjorde m Julius ♥
 
Så här såg han ut när vi skulle åka hem...
 
 
När vi kom hem nattade vi barnen, jag o Mathias tittade på Böda Camping tillsammans o jag åt en sen middag, vi gosade extra extra mkt m vår älskade Julle bulle ♥ ända tills han somnade.
 
Idag har jag inte hunnit m annat än o baka o med tanke på d som hände igår så valde Mathias att stanna hemma idag m mej o dom 4 små. Anthon o Robin va i skolan. Sen ringde d från skolan, d va Robin som blödde näsblod efter att han haft gympa o sen blödde han näsblod en gång till så han ville gå hem, Mathias gick o mötte honom. Jag fortsatte o baka. Sen åt vi lunch o jag sköljde disken, Anthon kom hem.
 
Julle hälsar att han mår fint idag...
 
 
Jag dekorerade bakverken som några från Anthons klass ska stå o sälja på en marknad imorgon o på söndag. Så här blev det...
 
 
Några mindre lyckade muffins o några mjuka pepparkaks nallar som vi behöll...
 
 
Sen fikade vi, vi åt mjuk pepparkaka m vispgrädde. Jättegott va det o så här såg d ut...
 
 
Mathias har varit i stan i några timmar nu o köpt pellets o lite annat o varit hos tandläkaren. Snart kommer han hem o hämtar bakverken o åker o lämnar dom till en förälder till ett av barnen i Anthons klass. Ikväll blir d tacos till middag, sen fredagsmys o så ska jag kolla fb o Gustafsson 3tr på tv såklart m älsklingen o Julle bulle.
 
Ha en trevlig fredagskväll på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0