Några timmar på tu man hand m älsklingen <3

Svärmor gick upp m barnen imorse, alla utom Julius som sov. Svärmor såg till att Anthon Robin o Nathalie åt frukost o fick på sig ordentligt m kläder i kylan o att dom kom iväg till skolan i tid. Vidar o Evelyne åt oxå frukost m dom.
 
Jag Mathias o Julius vaknade strax före 9. Mathias va föräldraledig idag så vi kunde ta d lite lugnt o dessutom hade vi ju barnvakt. Vi gick upp o åt frukost o gjorde oss iordning. Jag plockade ur o i diskmaskinen, sen kollade jag igenom vad jag har köpt för julklappar o strök på barnens önskelistor, Mathias fixade m pelletspannan.
 
 
Sen åkte jag o Mathias till stan. Svärmor passade Vidar Evelyne o Julius under tiden. Jag o Mathias tankade Passaten, va på Mekonomen o köpte spolarvätska o en lampa till bussen. Sen handlade vi julklappar åt barnen på leksaksaffären, Mathias skjutsade mej till Ica Maxi där jag slängde skräp vid Returtorget först o sen gick jag in o handlade mat, Mathias åkte till Byggmax o köpte pellets, sen kom han oxå till Ica Maxi o vi hjälptes åt o handla mat för den kommande veckan.
 
    
 
När vi va klara m det åkte vi till MAX o åt hamburgare till lunch, bara vi två, d kändes konstigt, men mysigt va d. Så åkte vi hem o jag packade upp alla varorna o Mathias bar in pelletsen i garaget o bytte lampan på bussen.
 
 
Robin o Nathalie hade kommit hem o Anthon kom strax efter att jag o Mathias hade kommit hem. Jag gömde julklapparna som vi hade köpt. Så packade jag innebandyväskorna o lagade mat, vi åt spaghetti o köttfärssås, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning o Nathalie fick följa med o titta på. Svärmor klippte Vidar o Evelyne o jag tog hand om disken o busade lite m Julle bulle.
 
     
 
Mathias Anthon Robin o Nathalie kom hem. Svärmor klippte Nathalie, Mathias ska duscha m Julius nu. Snart ska barnen titta på julkalendern på tv o sen blir d nattning o så ska vi vuxna titta på tv o gosa m Julle tills han somnar, så som våra kvällar brukar se ut. En dos av facebook ska jag oxå ha innan jag går o lägger mej.
 
Trevlig kväll på dej!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0