Krupphosta litet stadsäventyr o god mat

Efter en natt m många uppvaknanden för att Julius e sjuk o har vaknat o skrikit m sin hesa röst, jag har gett honom vatten o välling, vaggat honom till sömns, legat bredvid honom i vår säng o hållt om honom, så jag e sjukt trött idag. Mathias blev hemma idag pga den extrema sömnbristen o jag e glad att han inte sätter sig o kör bil när han e så trött. Han e ledig t.o.m den 6 jan nu :-)
 
Jag ringde vårdcentralen här i Fjärdhundra imorse o bokade läkartid för Julius, vi åt frukost, jag kollade febern på Julius o idag va den mkt lägre, 38,1 hade han. Men han har jobbigt m andningen, e hostig, rosslig o hes. Han låter precis som en skällande hund. Vidar o Evelyne va feberfria idag.
 
Jag å Julle bulle <3
 
Jag plockade ur o i diskmaskinen, ringde o aktiverade min nya mobiltelefon, skrev på mitt abonnemangsavtal ang förlängning, Mathias o jag kollade igenom vilka bilder vi skulle spara som Anthon o Robin tagit m innebandyn o gjorde iordning kuverten m dom bilder vi ska skicka tillbaks.
 
Jag vek tvätt, vi åt lunch, jag åkte till vårdcentralen m Julle. D visade sig att han har krupphosta o han fick andas i en mask o fick kortison. Det e inte farligt, men han va riktigt dålig när vi kom dit. Men efter att ha andats i masken under 1 minut 2 ggr så lättade d något o han kunde andas bättre. Vi fick åka hem.
 
 
Jag o Julle åkte hem o hämtade Mathias Nathalie Vidar o Evelyne, så åkte vi till stan o gjorde några ärenden. Anthon o Robin stannade hemma. Jag va på Apoteket o hämtade luftrörsvidgande medicin åt Julle, Mathias va på Systemet, vi postade brevet o fotografierna som vi skulle skicka tillbaks, köpte pellets o ett batteri. Vi köpte m oss thaimat o sen åkte vi hemåt. Vi ringde o bad Anthon o Robin att duka, så när vi kom hem va d bara o sätta sig till bords o börja njuta av maten :-) När vi hade lagt upp åt alla små hungriga troll dvs :-)
 
 
Nathalie tappade en tand strax efter middagen idag...
 
 
Julle bulle busar ♥ Det e så skönt o se att han mår mycket bättre nu.
 
 
Sen blev d fredagsmys till barnen, dom fick popcorn o godis som jag o Mathias hjälptes åt att fixa, jag sköljde disken oxå. Efter d har jag bara suttit o gosat m Julle o tittat på när han går o utforskat min iPhone. Nu e barnen nattade o jag o Mathias sitter vid varsin dator, snart kanske vi tittar på nåt program tillsammans på datorn som vi missat o äter godis. Jag ska kolla fb o fixa lite annat oxå.
 
Hoppas du har haft en trevlig o riktigt myyysig fredagskväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0