Julstök för hela slanten

3:e advents frukost o vi tände 3:e ljuset ♥ Jösses va tiden går, snart e det julafton!
 
Efter frukosten tog jag hand om ett stort diskberg. Sen satte jag igång o baka. D blev knäck o 3 mjuka pepparkakor. Mathias åkte själv till stan o handlade pellets o lite annat under tiden.
 
Mathias köpte m sig risgrynsgröt som vi åt till lunch. Julle fick mat o sen sov han middag.
 
Nathalie o jag dekorerade pepparkakor ♥
Den obligatoriska misteln e på plats å nu hoppas jag på många pussar i jul ♥
 
Pepparkakshus under uppbyggnad. Jag o Mathias va byggnadsansvariga o Robin en lärling som hjälpte till m att sätta fast non stop godisar på taket. Sen lagade jag mat o efter vi hade ätit så va d tänkt att d skulle bli husresning... men vi orkade inte sätta ihop pepparkakshuset ikväll, tiden räckte inte till så d får bli imorgon.
 
Jag gjorde en del av taket på pepparkakshuset i AIK färger... men när Mathias kom på mej så fick jag inte göra mer, attans oxå!! ;-)
 
Vår goa lilla Julle bulle m tuppkam ♥
 
 
Jag blandade välling, plockade i o ur diskmaskinen, vi åt klyftpotatis m rödlök olivolja o vitlökssalt ugnsgratinerad kassler i tomat o basilikasås m sallad till.
 
 
Barnen fick denna efterrätt direkt efter maten ikväll, mjukpepparkaka m vispgrädde o sockerpärlor på. Efter att ha sköljt disken, packat skolväskor o innebandyväskor till imorgon, lagt fram rena kläder till barnen, Mathias har duschat Nathalie Vidar Evelyne o Julle. Anthon duschade själv o jag o Mathias hjälptes åt o klippa naglarna på barnen o sen natta dom så e det min tur o smaka på efterrätten.
 
Mathias tittar på tv, jag bloggar, barnen sover. Kolla fb nu kanske, e ju inget intressant på tv ikväll så d får bli datorn för hela slanten... försöka komma fram till vilken iPhone jag ska beställa, för d blir en iPhone iaf :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0