En tur till pulkabacken

D va en jobbig natt inatt, Julle vaknade massor av ggr, han hade ont i munnen för han håller på o få tänder, hostar o e jättesnorig. Mathias gick upp m barnen o gjorde frukost. Jag gick upp strax efter o drog upp alla rullgardiner o bäddade alla sängar, när barnen kom upp en efter en till badrummet för att borsta tänder o tvätta händer så hjälpte jag dom m tandborstningen o såg till att dom klädde på sig.
 
Sen gick jag oxå o åt frukost, sköljde disk o torkade diskbänken bordet o spisen, Mathias plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den. Jag satte igång en tvättmaskin, matade Julle m gröt o så gav Mathias honom välling oxå o sen somnade Julle. Anthon Robin Nathalie Vidar o Evelyne spelade lite olika sällskapsspel som dom fått i julklapp.
 
Vi åt lunch, jag sköljde disk, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, därefter klädde jag o Mathias på alla barnen utom Julle o så gick jag m dom till pulkabacken, Mathias stannade hemma m Julius som låg o sov fortf.
 
Bilder från pulkabacken...
 
 
Så tog jag d här fotot på vårt hus när vi kom tillbaks från pulkabacken...
 
 
När vi kom hem igen lagade Mathias maten, jag hängde tvätt o satte igång ännu en tvättmaskin o sen åt vi julmat igen, jag sköljde disken o plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, hängde tvätt o la in tvätt i torktumlaren.
 
Nu har vi nattat dom små, Anthon o Robin får va uppe en stund till o spela, jag o Mathias har kollat på Bonde söker fru på tv o nu ska vi se nån svensk krim.serie på 1:an som vi pausat på tvn. God kväll på dej o god fortsättning!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0