En fin 2:a advent

2:a advent o det andra ljuset e tänt. Iskallt ute -18,8 men inne har vi ljus o värme ♥ Här kommer en bild från morgonens frukost...
 
 
Julle önskar alla en trevlig 2:a advent ♥
 
Jag plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, Vidar o Anthon duschade, sen duschade jag Nathalie o Evelyne o tog fram rena kläder åt dom. Jag o Mathias vek en massa tvätt, jag sorterade mängder av smutstvätt o satte igång en tvättmaskin.
 
     
 
Vi åt lunch, Mathias skjutsade Nathalie till Simtuna Kyrka, för hon skulle va där o öva m barnkören i 2 timmar, när han kom hem igen monterade han isär studsmattan som fortf stod ute o så slängde han sopor. Jag hängde tvätt, Robin hade en kompis här en stund, jag vek mer tvätt, sköljde disk, packade skolväskorna, plockade ur o i diskmaskinen, Anthon lekte m transformers, här kommer en bild på Anthon...
 
 
Mathias Anthon Robin o Vidar skjutsade hem Robins kompis o åkte sen till Simtuna Kyrka där d va luciatåg idag o Nathalie uppträdde m barnkören, jag satte igång en till tvättmaskin o lagade mat, vi åt när Mathias Anthon Robin Nathalie o Vidar kom hem. D blev julmat idag. Här kommer några bilder från kvällens middag...
 
 
Efter middagen så fikade vi, d blev mjuk pepparkaka m vaniljvisp, pepparkakor o lussebullar. Här kommer en bild från 2:a Advents fikat...
 
 
Lilla busiga Julius gömde sig under bordet ♥
 
Robin o Julle...
 
 
Julle bulle ♥
 
 
Sen har jag plockat ut tvätt ur tvättmaskinen o lagt in i torktumlaren, Mathias har duschat m Julius o vi har nattat barnen. Mathias ser på Solsidan, medan jag offrar d för att blogga istället, men kommer att kolla på d på nätet en annan dag, snart börjar Arne Dahl som Mathias o jag ska titta på o mysa i soffan o äta nåt gott. Julius har fått välling o sover för tillfället. Trevlig kväll på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0