Vardagen började på allvar idag...

Idag började Mathias jobba igen, han gick upp först av alla här hemma o åkte iväg innan vi andra hade vaknat.
 
Jag gick som vanligt runt o drog upp alla rullgardiner för o kunna kolla vädret o få in lite ljus i huset på morgonen. D va hyfsat bra väder, sol o moln o lite blåsigt, jag gick ner i köket o gjorde frukost, alla åt o sen gick Anthon o Robin till skolan o dom 4 minsta va hemma m mej idag, jag tog hand om disken, klädde på dom små, bäddade sängarna, bytte blöjor osv.
 
 
Sen kollade jag på 2 avsnitt av Dallas på datorn, på TV4 Play, jag fick avbryta typ 20 ggr pga att TV4 Play inte funkar så bra jämt o pga att barnen bråkade el ville fråga något osv. Jag gillar Dallas.
 
 
Så vek jag tvätt, vi åt lunch, jag sköljde disk, plockade ur diskmaskinen, matade Julius, Robin kom hem, han åt mellis, jag packade hans skolväska till imorgon, Robin Vidar o Evelyne spelade dataspel, Julius sov, jag o Nathalie gick ut o slängde sopor o hämtade in posten, Nathalie stannade kvar ute o lekte en stund, jag vek mer tvätt, sen kom Nathalie in igen, jag betalade räkningar, Anthon kom hem efter en långdag i skolan, jag packade hans skolväska inför morgondagen, jag lagade mat, Mathias kom hem, han åt o sen sköljde han disken o jag ställde in den i diskmaskinen o la upp maten som blev över i bunkar, Mathias gick ut m Vidar o Evelyne, jag skrev matlista medan Julius lekte på köksgolvet o för första gången tog sig framåt genom att han drog sig fram m armarna o Anthon Robin o Nathalie spelade data- och tvspel.
 
När Mathias Vidar o Evelyne kom in igen så lekte barnen en stund, jag rensade i reklamhögen, fortsatte m matlistan, Mathias nattade barnen, jag o Mathias tittade på tv, d blev Robinson o sen kollade jag på Ensam mamma söker. Nu återstår bara att gå o lägga sig. Natti natt!!
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0