Solig dag o trevligt besök

Mathias gick upp m barnen imorse o gav dom frukost, jag sov en liten stund till o gick sen upp o bäddade alla sängar, drog upp rullgardiner, Mathias skjutsade Robin till en kompis, jag sköljde disk, åt frukost, plockade ur diskmaskinen, klädde på barnen, plockade upp massa leksaker från golven, dammsög, Mathias sprang en sväng, han duschade o åt lunch tillsammans m barnen, jag gjorde rent badrumsspegeln, dammsög mer, jag tog en dusch, en kompis till Mathias o hans son kom hem till oss, våra barn lekte m hans son, jag tog hand om disken igen, sen satte jag mej ute o åt lunch i det vackra vädret o pratade m Mathias o hans kompis o barnen åt godis.
 
 
Så blev d massa blöjbyten o matningar av Julius emellanåt oxå. D va en jättefin o varm sommardag, kanske den sista för d här året... jag njöt av dagen o vi va ute så mkt som möjligt idag. Jag skar o marinerade kött, sköljde o skrubbade färskpotatis, fixade sallad, Mathias o hans kompis meckade m vår gräsklippare, Evelyne gick in o satt vid datorn en stund, sen åkte Mathias kompis o hans son hem. Jag ringde o pratade m Robin som va kvar hos sin kompis, han ville sova över där o vi bestämde att han fick göra d.
 
 
Vi startade grillen o Mathias grillade fläskfilé, till d hade vi potatis bearnaisesås o sallad. Efter maten åkte Mathias o lämnade en väska m extrakläder o tandborste till Robin hos hans kompis. Jag sköljde disk, gav barnen godis, Mathias kom hem igen, vi nattade barnen, jag matade Julius, nu sitter Mathias vid tv:n o jag vid datorn, Julius ligger på golvet o leker o verkar än så länge inte alls vilja sova.
 
Hoppas du har haft en jättefin dag o att din kväll/natt oxå blir jättebra!! Min dag blev som jag hoppats, 1000 ggr bättre än gårdagen. De flesta av mina dagar e underbara faktiskt <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0