Mer handling o pannkakor

Usch idag bråkar mina tänder m mej igen :-( Snart drar jag ut alla som gör ont så jag slipper smärtan.
 
Imorse såg d rätt så dystert ut när man drog upp rullgardinerna o tittade ut, d hade regnat så marken va alldeles blöt o så va d grått o mulet. Men jag gick som vanligt upp ändå o gjorde frukost åt barnen, klädde på dom små, sköljde av disken, så gick Anthon Robin o Nathalie iväg till skolan, jag bäddade sängar, gick o lämnade Vidar o Evelyne på dagis, så hem igen, bara jag o Julius, va lyxigt d känns m bara ett barn hemma, även om det e full rulle ändå så känns d ju konstigt när man e van o ha huset fullt av barn. Julius somnade dessutom i vagnen, när jag kom hem packade jag ihop lite saker, kollade igenom lite reklam, skrev handlingslista o åt frukost.
 
 
Jag o Julius åkte till stan o handlade på ÖoB, Jysk o Willy´s, vädret slog om o det blev soligt o varmt 20 grader, jätteskönt, sen direkt till skolan o hämtade Nathalie, letade efter hennes tröja som e försvunnen o hon hade ingen aaaaning om vart den kunde va o vi hittade den inte, sen till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, letade där efter Evelynes gummistövlar men hittade inte dom, åkte hem, packade upp varorna, gav barnen mellis ute o jag åt lunch, vi stannade ute en stund, Robin kom hem o åt mellis, sen kom Anthon strax efter honom o åt mellis han oxå, jag packade alla skolväskor till imorgon, hängde upp badkläder som Robin hade haft m sig till idrotten i skolan idag, jag blandade mjölkersättning till Julius, började m maten, Mathias kom hem när jag hade stekt några pannkakor, han tog över pannkaksstekandet medan jag plockade ur diskmaskinen, matade Julius o bytte blöjor på dom små, alla åt.
 
 
Sen tog jag hand om disken o snyggade till i köket medan Mathias gick ut i solen m Anthon Vidar Nathalie o Evelyne, Julius sov, Robin spelade tv-spel, sen gick Anthon in o spelade m Robin, Nathalie kom in o spelade dataspel en stund o gick sen ut igen, nu sitter Nathalie Vidar o Evelyne o leker i sandlådan, Mathias klipper gräset o jag har gosat lite m Julius. Snart e det dags för duschning o nattning av dom små o sen blir d Robinson o Dallas på tv :-)
 
 
Trevlig kväll önskar jag mina vänner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0