Mathias födelsedag, bvc m Julius o massa annat...

Idag fyllde Mathias 38 år, så imorse grattade jag o barnen Mathias m sång o paket å frukost på sängen. Jag klädde på dom små o vi åt frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan. Jag sköljde av disk, bytte blöjor o matade Julius.
 
Sen bajsade Julius ner sig strax innan d va dags för Mathias o gå till dagis m Vidar o Evelyne, så d va bara o börja tvätta honom medan Mathias torkade upp bajs från golvet o torkade golvet, sen gick han Vidar o Evelyne till dagis, jag tvättade, vek en massa tvätt, så ringde en säljare o så svärmor när Julius sov i vagnen.
Jag rakade benen, hängde tvätt, skrev matlista, började kolla va barnen behöver för kläder o skor till hösten, Mathias kom hem m Vidar som hade fått feber, jag åt lunch, Mathias matade Julius o hämtade Evelyne på dagis, Vidar somnade på soffan.
 
Jag åkte till BVC m Julius på 6-månaderskontroll o vaccination. Han blev jätteledsen när han fick 2 sprutor samtidigt, en i varje lår, stackarn :-( Växt hade han gjort så d knakat, han väger numera 8305g o är 68 cm lång.
Sen åkte jag hem igen m Julius, hämtade Anthon o Nathalie som fick följa m mej till stan på lite ärenden. Jag började köpa julklappar idag, jag vet att d låter konstigt så här i augusti, men här gäller d att va ute i god tid. Vi har ju några o köpa till om man säger så... sen köpte vi en kudde till Mathias, handlade på Ica Maxi o köpte m oss thaimat hem.
 
När vi kom hem packade jag upp alla varor, Mathias stekte pannkakor till barnen under tiden, Robin duschade innan han åt eftersom han hade varit på fotbollsträning. Jag sköljde av disken, gjorde en tårta till Mathias, vi sjöng igen för honom o åt tårta, jag nattade barnen, Mathias o jag tittade på Robinson o åt thaimat, jag matade Julius o Mathias fick honom att somna, sen gick Mathias o la sig o bar upp Julius till hans säng, jag packade skolväskor o la fram kläder åt Anthon o Robin till morgondagen då dom har fotografering i skolan.
 
Här kommer lite bilder från dagen, Mathias 38-årsdag...
 
 
Nu e jag verkligen helt slut i hela kroppen!! Storhandling, födelsedagsbestyr o alla vardagliga sysslor har gjort att jag känner mej extra trött ikväll. Så godnatt o sov så gott!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0