Julius 6 månader cykling dusch nagelklipp m.m

Usch va jag e arg nu!!!!!!!!!!! Satt här o skrev en massa på ett inlägg o så när jag va helt klar tryckte jag på publisera knappen... o då försvinner all text, den e som bortblåst!!! Jag börjar nästan gråta :-( Fy f-n rent ut j-la sagt!!!!!
 
 
Så nu börjar jag om från början då o får försöka minnas allt jag hade skrivit på nåt sätt... kul!!
 
<3 Idag blev Julius 6 månader <3 Mitt lilla hjärta. Om ytterligare 6 månader så kanske han kan gå o säga mamma :-) Han vänder sig från rygg till mage o tvärtom hur lätt som helst nu, han e jätteduktig på o hålla upp huvudet när han ligger på mage o han kan plocka upp nappen o stoppa den i munnen på sig själv när han ligger på mage.
Vi har börjat m mjölkersättning steg 2 nu o jag ammar bara 1 gång per dygn. D känns konstigt o tråkigt att inte amma mer eftersom jag helst hade helammat fortf. Men jag vet att jag har gjort allt o lite till för o få d att funka, men tyvärr gjorde d inte riktigt d. Nu försöker jag tänka att d ändå funkade lite i 6 månader o glädjas åt att d funkade överhuvudtaget.
 
 
Imorse tog jag en dusch o duschade sen Nathalie Vidar o Evelyne, bäddade alla sängar, drog upp rullgardinerna, fick på barnen kläder, åt frukost, tog hand om disken, tog fram mat till kvällen, bytte blöjor, matade Julius m flaska o klippte Nathalies Vidars o Julius naglar.
 
 
Vi gick ut allihop o Mathias klippte gräset, jag va ute m dom 4 små o Nathalie Vidar o Evelyne cyklade/sparkcyklade, Evelyne spillde kaffe på Mathias när han hade fikapaus, det gick bra m honom, jag gick in o sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, lagade lunch, vi åt o till efterrätt blev d glass :-)
 
 
Jag tog hand om disken, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin o gick ut igen. Barnen cyklade igen o lekte i sandlådan, Anthon o Robin kom hem, jag klippte deras naglar o Anthon duschade.
 
 
Mathias lagade middag, hans special, korvstroganoff o ris, medan Robin Nathalie Vidar o Evelyne spelade tv- och dataspel, Anthon byggde m lego o Julius va gnällig så jag bar på honom o vaggade honom tills han somnade. Vi åt middag, jag tog hand om disken, hängde tvätt, vek tvätt, bytte blöjor, nattade Nathalie Vidar o Evelyne, vek ännu mer tvätt i stooora mängder, hängde tvätt igen o tvättade ännu mer. Anthon o Robin gick o la sig. Mathias la sig o läste lite o Julius somnade. Jag sitter här o skriver samma inlägg för andra gången... känns så j-la onödigt o surt!! :-(
 
 
Vädret idag va sol o moln, mest moln o 21 grader varmt. Helt okej för d regnade inte förrän vi gick in för kvällen.
 
Jag har inte skrivit om mina tänder på ett tag... så du kanske tror att dom e bra nu, men nej tyvärr det e dom inte! Jag har skitont i 3 tänder, en ska röntgas på ons, en rotfyllas nästa vecka o en ska jag fråga om på ons, men inte bokat tid för än. Jag har jätteont o står inte ut m att ha d så längre. Evelyne ska följa m mej på ons o röntga sina framtänder för Vidar slängde en gunga på henne m flit för några veckor sen o den träffade munnen o tänderna.
 
 
Jag försökte mäta o väga Julius här hemma idag o han väger ca 8 kg nu o är ca 69 cm lång!! Sen gjorde jag hand- och fotavtryck på honom oxå.
 
Nu ska jag facebooka o sen blir d natti natti. Sov gott allihop!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0