Fre 17/8 till o med idag måndag 20/8

Nu har jag inte orkat el hunnit skriva på några dagar... men här kommer en uppdatering om dom senaste 4 dagarna...
 
I fredags den 17/8 så va d en solig o varm dag till en början som senare under eftermiddagen slutade m regn o åska. Mathias åkte en kort tur till Kista o hämtade ut sin Midnattsloppet tröja, Anthon o Robin va i skolan o jag va hemma m dom 4 små, jag fixade en massa här hemma som vanligt, vi åt lunch o när Mathias kom tillbaka så åkte jag in till stan o tatuerade lite mer färg o starkare konturer på min 6:e fjäril för jag tyckte inte riktigt den liknade dom andra, den hade för lite färg i sig o va tunnare i konturerna förut.
Sen handlade jag på Ica Maxi på vägen hem o när jag kom hem va vi ute m barnen på tomten ett tag, dom små badade i poolen o jag o Mathias satt i solen en stund, vi lagade tacos till middag på kvällen o jag fick för mej att städa badrummet bara sådär, en fredagskväll ;-) Skönt o få d gjort!!
 
 
I lördags den 18/8 va d Vidars födelsedag, han fyllde 5 år!!! På morgonen blev han firad m några paket. Robin hade fotbollsmatch o Mathias följde m på den. Jag va hemma m resten av barnen. Jag plockade o fixade o dammsög. Mathias o Robin kom hem. Sen kom en kompis till Robin. Mina föräldrar kom oxå o dom hade köpt m sig mat från Max. Vi åt maten ute, senare sjöng vi för Vidar, han fick några paket till o vi åt tårta. Mamma o pappa åkte hem o även Robins kompis. Mathias o Anthon åkte till Mathias föräldrar. Robins kompis kom tillbaks till oss för o sova här, vi åt middag, tacos o sen kräftor, sen nattade jag barnen. Vidar va jättetrött o han sa innan han somnade att d hade varit hans bästa födelsedag nånsin ♥ Sen kollade jag på film o höll tummarna att d skulle gå bra för Mathias som sprang Midnattsloppet på kvällen. D gjorde d, han förbättrade sin tid jämfört m förra året o han va nöjd.
 
Här kommer några bilder från Vidars födelsedag...
 
 
Igår söndagen den 19/8 åt vi frukost, Robins kompis åkte hem, jag o Vidar duschade, jag fixade snygg frisyr på Vidar o klädde honom i finkläder, sen åkte han på kalas, jag Robin Nathalie o Evelyne åt lunch, sen förberedde jag middagen genom att skära kött o lägga det i marinad, Mathias o Anthon kom hem, barnen hade bråkat en hel del så jag va rätt trött på eftermiddagen, jag va ute en stund m barnen, vi grillade o åt fläskfilé o korv m färskpotatis bearnaisesås o sallad till middag, sen duschade jag Nathalie o Evelyne på kvällen o fixade lite här hemma igen.
 
Här kommer några bilder på Vidar strax efter kalaset...
 
 
Idag måndagen den 20 augusti gick vi upp efter en jobbig natt m en Julius som inte ville ligga still, han hade hållt på o böka runt i min o Mathias säng i flera timmar så vi va helt slut båda två, alla utom jag åt frukost, vi gjorde oss o barnen iordning. Anthon o Robin gick till skolan. Jag Mathias Nathalie Vidar Evelyne o Julius gick till dagis o lämnade Vidar, Mathias stannade där m Evelyne på hennes inskolning, d va första inskolningsdagen för henne.
 
Jag gick en promenad m Julius i vagnen o Nathalie som cyklade. När vi kom hem sov Julius o jag passade på att sitta lite ute i solen o äta frukost som jag inte hunnit m på morgonen o Nathalie fick fika, sen kom Mathias Vidar o Evelyne hem o Evelynes första besök på dagis hade gått jättebra, vi va ute en stund o barnen fick cykla, sen gick vi in o åt lunch, jag tog hand om disken, Mathias klippte gräset o Robin kom hem.
 
Jag åkte till bvc m Vidar på 5-årskontroll, han vägde 18 kg o va 108,5 cm lång, han fick en vaccinationsspruta oxå o så åkte vi förbi en postlåda o postade ett brev, när vi kom hem hade Anthon kommit hem o vi va ute ett tag igen o jag o barnen cyklade, Mathias tränade Vidar på att cykla utan stödhjul o så meckade han lite m gräsklipparen o några av cyklarna. Sen gick vi in o lagade middag som idag bestod av makaroner stekt korv i kantarellsås smörfrästa grönsaker - dvs ärtor majs o paprika.
 
Sen tog jag hand om disken, Mathias nattade barnen, utom Julius, jag packade skolväskor, Mathias o jag tittade på Färjan o Ensam mamma söker, Mathias matade Julius o lyckades få honom att somna under tiden, vi drack te o åt kakor. En jättemysig stund i soffan blev det å en å annan puss oxå :-)
Så slog jag in Mathias presenter o skrev ett kort till honom o Mathias tog m sig Julius o gick o la sig. Nu återstår bara sängen för mej med...zzzzzzzzz
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0