fotbollsdag lek hemmafix o grillning

Imorse började jag m att bädda alla sängar o dra upp alla rullgardiner, sen hjälpte jag Mathias o packa matsäck o packa Robins fotbollsväska, Mathias Anthon Robin o Vidar åkte till Grillby där Robin spelade 3 fotbollsmatcher under förmiddagen/dagen, d va EP Cupen. Nathalie Evelyne o Julius stannade hemma m mej. Jag gick ut m sopor, bytte blöjor, matade Julius m flaska, såg till att barnen fick på sig kläder, vi åt frukost, jag skrev matlista o bytte blöjor på dom små igen.
 
 
Imorse när vi tittade ut såg d ut o bli en strålande dag, solen lyste o himlen va vackert blå, men d blev allt sämre, grått o trist. D mulnade på rejält o regnet såg ut o hänga i luften.
 
 
Nathalie o Evelyne har tittat på tv o lekt tillsammans o busat lite m Julius. Så har dom bråkat en hel del oxå. Jag tog hand om disk, gjorde iordning några flaskor m mjölkersättning åt Julius, matade Julius m flaska, vi åt lunch, jag tog hand om disken, skar o marinerade kycklingfiléer, bytte blöja på Julius, gick ut m Nathalie Evelyne o Julius, gjorde rent grillgallret, skrubbade potatis o kokade den o startade grillen.
 
 
D va ganska varmt ute men väldigt mulet. D kom några enstaka regndroppar då o då, men d började inte regna ordentligt. Nathalie o Evelyne lekte, jag grillade o gjorde sallad, Mathias Anthon Robin o Vidar kom hem, dom hade handlat på Ica Maxi, Mathias o jag hjälptes åt o packa upp varorna o grilla. Vi åt grillade marinerade kycklingfiléer m kokt färskpotatis kall bearnaisesås o sallad. Sen åt vi glass till efterrätt.
 
 
Anthon o Robin åkte hem till en kompis, Mathias gick ut m Nathalie Vidar o Evelyne, dom cyklade, jag tog hand om disken o gosade m Julius, gav barnen popcorn o godis när dom kom in, nu håller Mathias på m nattning av dom små :-)
 
 
Önskar er alla en trevlig lördagskväll!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0