En dag delvis i tystnad...

Imorse gjorde Mathias frukost åt barnen o jag bäddade alla sängar o drog upp rullgardinerna som alla andra morgnar, jag fick på barnen kläder, Mathias följde Anthon Robin o Nathalie till skolan o gick sen hem direkt igen, jag tog hand om ett rejält diskberg, sköljde av allt o satte igång en diskmaskin, torkade rent köksbordet bänkar o spis, Mathias gick iväg till dagis m Vidar o Evelyne. Julius hade fått en flaska mjölkersättning så han va trött o somnade i vagnen.
 
 
Mathias kom hem efter ett tag. Det va alldeles tyst i huset o vi båda började genast känna oss lite rastlösa o det kändes så ovant o konstigt, att vi som 6-barnsföräldrar kan uppleva tystnad o lugn, jag o Mathias satt vid varsin dator en stund, jag betalade lite räkningar o räknade ihop den här månadens räkningar o kollade att förra månadens räkningar dragits som de skulle, gjorde en överföring oxå. Mathias o jag bar upp spjälsängen till vårt sovrum o bar ner vaggan i källaren o jag bäddade i spjälsängen som Julius ska premiär sova i inatt. Sen åt vi lunch o pratade en stund o jag matade Julius m puré, jag plockade o fixade m lite av varje, blandade ersättning till Julius, kollade igenom reklamhögen m.m. Anthon Robin o Nathalie kom hem från skolan. Mathias matade Julius m flaska.
 
 
Mathias åkte till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, Jaana kom förbi o vi pratade ett tag, jag ringde några samtal, skickade ett par sms, fixade lite saker på datorn, bl.a kollade jag mina mail, hade 500 st nya, mest reklam o skräp, men d lär ju ta ett tag o kolla igenom alla... Anthon o Robin åt mellis, jag började städa undan en massa saker, tog hand om disk osv. Sen va d dags för Robin o gå till fotbollsträningen, Mathias började m middagen, vi åt falukorv o makaroner, jag bytte blöjor på de små, bytte från liggdelen till sittdelen på Julius vagn, fortsatte städa undan en massa, sorterade tvätt, tog hand om mera disk, Robin kom hem o duschade o åt mackor, jag nattade barnen, Mathias o jag tittade på Robinson o fikade, Julius är fortf vaken.
 
 
Nu återstår att facebooka, försöka få Julius att somna o sen lägga sig själv. Godnatt allihop!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0