Städning sol o massa annat

I onsdags:
 
Vilken morgon... Försov oss, jag hade stängt av larmet i sömnen, gick upp 8.05 fixade frukost o 8.15 gick dom 3 stora till skolan, tur vi har så nära dit! Sen städade jag badrummet, plockade ur diskmaskinen o åt frukost m dom 3 små.
 
Pratade i tel m Mathias, kollade cyklar på Blocket o fixade lunch åt dom 3 minsta hjärtana. Så hämtade vi Nathalie i skolan!
 
Forts cykeljakten på Blocket medan barnen bråkade m varann, Julle sov, jag fixade i köket, la fram mat till kvällen, blandade välling, skrev matlista, Anthon o Robin kom hem, jag bar ner en massa tvätt i tvättstugan, lagade mat, Julle vaknade, Mathias köpte en present till Anthon på vägen hem, vi åt laxfiléer spaghetti o gräddfilssås när Mathias kom hem. Jag sköljde disk fyllde diskmaskinen o körde den.
 
Efter middagen åkte jag Nathalie o Vidar till stan o storhandlade på Ica Maxi. Åkte runt 19 o kom hem vid 21, bar in o packade upp, Mathias hade målat o nattat barn. Så varvade jag ner m fb å chips m dip.
 
Igår, torsdag:
 
Dom 3 stora gick till skolan, jag plockade ur diskmaskinen, åt frukost m dom 3 små, ringde viktiga samtal, städade lilla toan, fyllde på toapapper, dammsög hela undervåningen o trappan till övervåningen, jag fick lite hjälp av Julle <3
 
 
 
 Anthon o Robin kom hem, vi åt mellis/lunch, Nathalie va på avslutning m kören. Julle sov middag.
 
Nathalie kom hem, jag dammsög övervåningen, Julle vaknade, Robin gick på fotbollsträning, Mathias o hans mamma kom hit, vi lagade mat, vi åt thaiwok m fläskfilé grönsaker o ris. Jag sköljde disken fyllde diskmaskinen o körde den, vi åt jordgubbar o glass, nattade barnen o jag packade skolväskor.
 
 
Idag, fredag:
 
Hann plocka ur diskmaskinen innan jag o Vidar besökte förskoleklass o åt lunch i skolan, sen gick jag hem o lämnade Vidar o gick på utvecklingssamtal m Nathalie. Även hon gör mej stolt o det går bra för henne! <3 Hem o ställde in i diskmaskinen o körde den. Sen blev d vattenlek för barnen o sola för mej o svärmor. Mathias kom hem o satte sig i solen m oss.
 
 
 
Jag o Nathalie skar grönsaker ute i solen, jag gjorde guacamole, Mathias stekte köttfärs o så åt vi tacos. Sen bekämpade jag ännu ett diskberg, blandade ännu mer välling, Mathias nattade Julle bulle ♥ å nu kollar delar av familjen o svärmor på Let´s Dance finalen medan jag bloggar o fejsbookar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0