Städ fix o plockdag

Julle sov hela natten, men vad händer, jo då kommer Nathalie o väcker mej kl.6.20 istället, 40 min innan vi ska upp... aldrig får man sova.
 
Började morgonen med o ta en dusch, när alla ätit frukost gick dom 3 största till skolan, jag o Julle lämnade Vidar o Evelyne på dagis, när jag o Julle kom hem igen plockade jag ur diskmaskinen, ringde ett viktigt samtal, rakade benen, la fram mat till kvällen o gosade m Julle.
 
Dammsög 3/4 av huset o tog bara 1 kort paus för o äta lunch o mata o lägga Julius att sova. Gick o hämtade Nathalie i skolan o Vidar o Evelyne på dagis, hem o dammsög klart. Anthon o Robin kom hem, Mathias kom lite tidigare idag o gick o hämtade Passaten på verkstan, d va både nya bromsskivor o klossar bak som behövde bytas, så nu kör han säkert igen!!! Vågar inte tänka på va som kunde ha hänt om bromsarna helt plötsligt hade slutat fungera. Han som åker så långt varje dag oxå, hua!! 
 
Jag gjorde sallad, Mathias grillade, han o jag va ute m några av barnen, vi åt kött korv potatissallad kall bearnaisesås o sallad. Jag sköljde disk fyllde diskmaskinen o körde den o Mathias duschade några av barnen. Jag slog in presenter, tvättade, vi nattade barnen o vek mängder av tvätt o la in den i garderober/byråer, Mathias hängde tvätt o jag plockade o fixade o nu e jag tröööött!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0