Shopping o renovering

Igår, lördag
 
Efter frukosten, lite diskplock o ihoppackande av grejer så åkte jag o lämnade Nathalie på kalas på Leos lekland i Västerås. Så åkte jag Evelyne o Julius o shoppade. Mathias klippte gräset där hemma.
 
 
Evelyne va så klart sur o skrek rakt ut som vanligt att hon ville gååååå!!! Det e inte lätt å va liten alla gånger. Min lilla fina gosa å Julle bulle i bilen...
 
 
Jag o Evelyne åt korv först, sen shoppade vi loss o så blev d matpaus för Julle. Snälla Jaana skjutsade hem Nathalie från kalaset så jag kunde forts handla utan o stressa.
 
 
 
 
 
Jag Evelyne o Julle bulle storhandlade på Ica Maxi, vi åkte hem, bar in allt vi köpt, packade upp o åt grillad kyckling m potatissallad o bearnaisesås. Mathias hade målat matrummet när vi kom hem, vilket va en trevlig överraskning!! Vi sköljde disk o nattade Julle. Sen kollade vi på Eurovision o åt popcorn o godis.
 
 
Inget snack, Robin va bäst i Eurovision. Han sjunger så bra att jag ryser o får tårar i ögonen. Det är en stark låt. Men Ryssland va oxå bra tyckte jag. Barnen gillade Finlands låt, dom tyckte den va rolig. Jag va inte alls så imponerad av Danmarks låt.
 
Idag, söndag
 
Efter frukosten ställde jag in gårdagens diskberg i diskmaskinen o körde den, snyggade till köket, busade m Julle o skar o la kött i marinad medan Mathias målade i matrummet. Sen va d lunch, Mathias o Robin åkte på fotbollsmatch. Julle sov o jag tvättade, fixade i köket, packade väskor osv. Barnen lekte o spelade.
 
 
 
 
 
Gick o lämnade Nathalie o Vidar på fotbollsträning, hem o hängde tvätt o tvättade mer, Mathias o Robin o en kompis till Robin kom hem till oss, Mathias gick o kollade på fotbollsträningen, jag Anthon Evelyne o Julle gick o slängde grovsopor, vi va ute ett tag, Nathalie o Vidar duschade o så blev d grillat m potatisgratäng till middag. Jag sköljde disk o vi nattade dom 4 minsta. Stackars Julle har fått feber 39,2 o Evelyne hostar. Så nu e det sjukstuga här.
 
 
Mathias hängde tvätt, vi kollade på lite hus på Hemnet, Anthon o Robin gick o la sig o nu kollar Mathias på hockeyn o jag ska kolla fb. Jag törs inte titta på hur d går i hockeyn. D har varit en bra helg för oss, hoppas du oxå haft d bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0