Mycket fotboll idag

Mathias o Robin åkte på fotbollsmatch i Järlåsa imorse, jag åt frukost m dom andra 5 barnen. Jag fixade m disken o köket, körde en diskmaskin, la fram mat till kvällen, packade Nathalies o Vidars fotbollsväskor, skrev in viktiga saker i almanackan o busade m Julle. När Robin o Mathias kom hem åt vi lunch, sen åkte Mathias o köpte pellets o tvättade Passaten o när han kom hem igen fixade han m sin bil. Jag va ute m några av barnen. Julle sov middag, Mathias gick på fotbollsmöte/träning m Nathalie o Vidar. Robin va ute på tomten m 3 kompisar o Evelyne spelade dator.
 
Här e Nathalie o Vidar, redo för sin första fotbollsträning...
 
 
Anthon sålde majblommor. Robin cyklade till en kompis o jag gjorde redovisningen för majblommorna, när alla utom Robin va hemma igen duschade Nathalie o Vidar, jag duschade Julle o sen duschade Anthon. Jag tog fram rena kläder åt dom o plockade ur diskmaskinen, Mathias lagade mat, vi åt korvstroganoff o ris, Robin kom hem.
 
Mathias va ute m 5 av barnen medan jag sköljde disk fyllde diskmaskinen o körde den, när dom kom in fick barnen fika, Evelyne o Mathias duschade, Mathias blandade välling, jag nattade dom små, tog en dusch, packade skolväskorna, gick igenom loppisfynden från förra helgen o bar ner massa tvätt till tvättstugan. Nu har även dom 2 största gått o lagt sig o vi kopplar av å äter nötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0