Lyckad besiktning m.m

Efter frukosten imorse sköljde jag disk, plockade ur/i diskmaskinen o körde den, torkade rent i köket, blandade välling, la fram mat till kvällen, satte igång en tvättmaskin, diskade lite för hand, Anthon o Robin gick till en kompis, Mathias o jag gick ut m några av barnen i det underbara vädret.
 
Sen åt vi lunch, jag tvättade mer, Julle sov middag, Vidar o Evelyne spelade dataspel, jag skrev matlista, Mathias gick ut o fixade lite på tomten, jag rensade reklam, Mathias duschade o jag la in tvätt i torktumlaren o satte igång en till tvättmaskin o Julle vaknade.
 
Mathias åkte till stan o besiktade Passaten. Vi hade befarat en massa olika fel, men dom hittade inga brister på den förutom ett torkarblad som behövde bytas :-) Ingen ombesiktning, skönt!! Han handlade på Ica Maxi på vägen hem. Vi va ute en stund m dom små, Anthon o Robin kom hem o packade, jag skjutsade dom till en kompis där dom ska sova över o slängde grovsopor. Mathias lagade mat, vi åt tacos, nattade Julle o sen va d fredagsmys här.
 
 
 
Nu sover Vidar o Evelyne oxå o Mathias tittar på tv. Va tomt d känns här hemma nu när halva barnaskaran e borta. Men imorgon blir dom 5 igen o på måndag eftermiddag blir min familj hel igen. Då kommer min stora tjej hem, vår nyblivna 7-åring :-) Då e alla 6 hemma igen. Jag saknar Nathalie, Anthon o Robin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0