En vanlig dag

Dom 3 stora gick som vanligt till skolan, dom 3 små va hemma m mej, vi åt frukost, jag plockade ur diskmaskinen, la fram mat till kvällen, torkade/snyggade till i köket, skrev in viktiga saker i almanackan, skrev MorsDagskort som vi gick o postade. Så hem o åt lunch.
 
Sen sov Julle middag, han hade 37,8 på morgonen idag o det har legat kvar på samma hela dagen/kvällen. Men han e trött, hängig o hostar så han nästan kräks o äter typ inget.
 
Jag kollade fb, sköljde disk, Anthon o Robin kom hem, Nathalie va på kören, Julle vaknade, jag packade Robins fotbollsväska o gympapåse, Anthon Vidar o Evelyne gick ut o lekte en stund, jag skalade potatis o lagade mat medan jag dammsög köket lilla hallen o en del av stora hallen, ja jag fick såklart avbryta dammsugningen flera ggr o vända köttbullarna, kolla potatisen o röra i såsen :-) 
 
Nathalie kom hem, vi åt köttbullar potatis brunsås lingonsylt o morötter, Robin gick iväg o spelade fotbollsmatch, Mathias köpte kalaspresenter, kom hem o åt o gick m Nathalie o kollade på Robins match, barnen fick glass, jag fyllde o körde diskmaskinen, fixade o plockade o vi nattade barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0