En flyttprocess är inte lätt...

Igår torsdag
 
Efter frukost o när dom 3 största hade gått till skolan gick jag o Julle o lämnade Vidar o Evelyne på dagis. Sen direkt till öppna förskolan o hade trevligt. Julle träffade sin vän Engla igen. Vi gick hem o åt lunch o jag läste tidningen.
 
Vek massa tvätt o la in i garderober/byråer, Anthon o Robin kom hem, jag packade Robins fotbollsväska o gympapåse, Nathalie va på kören. Jag o Julle gick o hämtade Vidar o Evelyne på dagis. Sen sov Julle middag o jag Anthon Robin Vidar o Evelyne passade på o va ute i solen...
 
 
 
 
 
Mathias kom hem o lagade middag, vi åt köttbullar potatissallad o grönsaker. Mathias sköljde disken o gick m några av barnen o kollade på när Robin spelar fotbollsmatch. Jag fyllde diskmaskinen o körde den.
 
Jag va ute en stund m Julle på kvällen, när fotbollsmatchen va slut o alla va hemma igen nattade jag Julle. Helena o Jesper köpte vår Passat o sen fikade vi. Så nu e jag billös på vardagarna. Mathias kommer att köra bussen. Vi nattade barnen o hann se slutet av bästa hockeymatchen, en grymt bra kväll!!
 
Så nu kan vi bocka av en sak på listan när d gäller de förändringar som vi vill göra. Egentligen sker inte allt i den mest ultimata ordningen... Vi hade tänkt oss att som
nr 1. Sälja huset o Flytta
nr 2. Sälja Mathias bil o Köpa en annan bil till Mathias
 
Vi ska försöka klara oss m en bil så länge d går o snart har ju alla barnen sommarlov från skola o dagis o så som Evelyne e just nu så kommer d inte att funka att åka iväg nånstans själv m alla 6 barnen. Man har fullt upp m att bara hålla koll på henne. Så då lär d ju ändå inte bli av att jag åker nånstans.
Sen har Mathias semester osv, så vi hoppas kunna klara oss m en bil över sommaren iaf. Men än så länge e det på prov. Får väl se hur d går... Saken e den att vi vill inte ha nåt billån när vi ska köpa ett annat hus, men vi vet ju inte hur lång tid d tar att sälja vårt hus o hitta ett nytt hus osv.
 
Vi blir trötta bara vi tänker på hela den processen o jag vet att dom flesta förstår oss. Vi kommer ju inte göra annat än att rensa, packa, renovera o städa under en låååång tid framöver. Eftersom vi enligt banken måste sälja vårt hus först för att se vad vi får över o vad vi kommer ha för insats till nästa hus så ökar ju pressen över att alla tillträdesdatum hit o dit ska passa alla inblandade m vårt hus, det nya o för dom som flyttar in i vårt hus. Utöver det så måste vi hitta vårt drömhus o vinna en eventuell budgivning. Usch, jag får ont i magen av att bara skriva om det o tänka på det... Men det är inte ett alternativ att bo kvar, så det är bara o bita ihop o gå igenom det. Men roligt är det inte!!
 
Vart ska vi få tiden ifrån, vi har ju inte tid att renovera, packa, rensa o hålla på. Fattar inte hur det ska gå till, men flytta ska vi göra på nåt sätt!!!
 
Idag fredag
 
När Anthon o Robin hade gått till skolan tog jag en dusch, vi åt frukost, jag la fram mat till ikväll, plockade ur/i diskmaskinen o busade m Julle bulle.
 
 
 
Tvättade, klippte Nathalies naglar, ringde viktiga samtal, skrev in viktiga saker i almanackan + en att göra lista, åt lunch o sköljde disk. Julle sov o Anthon o Robin kom hem o åt mellis.
 
Jag tvättade mer, hängde tvätt, Anthon Robin o Nathalie hjälpte till o skära grönsaker, vilka duktiga barn jag har!! Julle vaknade, jag gjorde guacamole o blandade välling o Mathias kom hem. Jag stekte köttfärs.
 
Jag hängde tvätt, tvättade ännu mer o sen åt vi tacomiddag, Fredags-taco-mys...
 
 
 
 
Jag satt som vanligt kvar sist av alla o åt, Julle gjorde mej sällskap, 4 av 6 barn va ute o lekte o Mathias duschade. Sen vare bara d roliga kvar... Disken.
 
Jag sköljde o ställde in disk i diskmaskinen o körde den, fixade fredagsmyset åt barnen m popcorn o godis, nattade barnen, Mathias o jag fixade lite viktiga saker på datorn o jag hängde tvätt.
 
 
 
Hoppas du har haft en riktigt mysig fredagskväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0