Påskpynt o påskhandling

Anthon Robin o en påskkärring (Nathalie) gick till skolan, jag åt frukost m mina 3 minsta hjärtan, diskmaskinen blev urplockad, kvasten avdammad o flygsäker!!
 
Jag skulle ta av Julle pyjamasen, byta blöja o klä på honom. Men då visade d sig att han hade bajsat o det va ända ner på ena benet, så d blev till o duscha Julle bulle, han tycker verkligen inte om att duscha o skriker rakt ut hela tiden, när bajskaoset va över så fick jag på honom rena kläder o så påskpyntade jag o gjorde påskfint här hemma o så va påskharen på besök o gjorde massa påskägg till oss. Påsken e en av mina favorithögtider eftersom jag älskar gult, det e en färg man blir glad av tycker jag o så tycker jag om ägg o all annan mat man trycker i sig då, godiset osv.
 
 
Sen åt vi lunch, jag sköljde disk, Julle sov middag, Robin kom hem m en kompis, åt mellis o dom gick till en annan kompis, Anthon kom hem, åt mellis o Nathalie va på kören o jag ringde några viktiga samtal.
 
 
När Mathias kom hem så åkte jag o Vidar o handlade på Jysk o Ica Maxi. Mathias satte igång en tvättmaskin m målvaktsutrustningen till innebandyn. När vi kom hem va Robin o Nathalie hemma, dvs hela familjen va samlad igen, jag packade upp varorna o vi åt korv m bröd o piroger o drack påskmust. Robin hade varit hos oss en stund igen m sin kompis, men nu åkte kompisen hem. Mathias hängde tvätten.
 
 
Sen sköljde jag disken, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, blandade välling o gav barnen godis. Nu e alla barn nattade, Mathias o jag har kollat lite hus på Hemnet o nu tittar han på tv medan jag bloggar o facebookar.
 
GLAD PÅSK önskar jag alla mina vänner!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0