Mkt gjort trots dåligt m sömn

Efter en natts usel sömn, vakna somna, vakna somna osv, så blev d totalt 6,5 timmes totalt osammanhängande sömn, Julle vaknade massor av ggr o låg vaken nån timme åt gången o bökade runt i sin säng som står alldeles bredvid våran, omöjligt att sova då. Dessutom snarkade Mathias :-(
 
Mathias gick upp senare o åt frukost m barnen, alla utom Julle som då hade somnat om, sen skjutsade han Anthon Robin o Nathalie till skolan o åkte till jobbet. Jag vaknade av att Vidar o Evelyne bråkade o skrek nåt fruktansvärt på varann, om vem av dom som skulle sitta vid datorn. Mitt hjärta slog en volt av detta uppvaknande, jag gjorde mej iordning, Julle hade bajsat när jag tog upp honom ur sängen, jag bytte blöja på honom o klädde på honom o såg till att Vidar o Evelyne oxå fick på sig kläder.
 
Sen röjde jag lite på diskbänken, la fram mat till kvällen, åt frukost m Julle, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, packade innebandyväskorna, rensade videofilmer o papper, busade m Julle bulle, fixade lunch åt barnen, ringde några viktiga samtal, bytte ännu en bajsblöja på Julle, jag o dom små gick o hämtade Nathalie i skolan, när vi kom hem hängde jag upp alla ytterkläder, Julle sov middag, jag åt lunch, Nathalie Vidar o Evelyne åt mellis, jag sköljde disk, tittade på ett avsnitt av Det Okända på datorn.
 
Robin kom hem o hade en kompis m sig, Anthon kom hem strax efter, jag kollade fb, lagade mat, Mathias kom hem, vi åt Chili con Carne o ris, sen åkte Mathias Anthon Robin o hans kompis iväg på innebandyträning. D va föräldramatch ikväll o efteråt bjöds d på korv o glass.
 
Själv tog jag hand om disken, blandade välling, tittade på ett avsnitt av 112 på Liv o Död, såg till att Nathalie o Vidar bytte om inför natten, bytte blöja på Julle o gav honom välling, hjälpte Evelyne på m en blöja o nattlinne, borstade tänder på alla dom små o packade skolväskorna.
 
Mathias Anthon o Robin kom hem, Mathias duschade, Julle fick en till välling, vi nattade dom små o nu ska Anthon o Robin oxå gå o lägga sig. Jag o Mathias ska titta på Arga Snickaren o äta smörgåsar o dricka te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0