¤ Nu är det sommarlov ¤

Imorse åt vi frukost, jag plockade undan lite disk, gav kaninen mat, jag Nathalie o Julle gick o lämnade Vidar o Evelyne på dagis o skickade iväg 2 flamsiga killar på skolavslutning :-) 
 
 
 
Jag Nathalie o Julius gick o tittade på Anthon o Robins skolavslutning. Jag fick kämpa för att hålla tillbaks tårarna redan innan vi gick dit av bara tanken på hur känslosamt d brukar kunna bli... o tänkte hur ska detta gå... men jag höll mej från tårar även om barnen ibland sjöng så fint att jag fick skärpa mej för att inte börja gråta. Anthon slutade 5:an o Robin 4:an.
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen gick vi hem o åt lunch o firade att dom nu har sommarlov!!
 
 
Nathalie tappade en tand, Julle sov middag, när han vaknade gick vi o hämtade Vidar o Evelyne på dagis o nu e dom oxå lediga hela sommaren.
 
Nathalie hade en kompis här på eftermiddagen, vi åt glass o kakor o va ute i solen.
 
 
 
 
 
 
Mathias kom hem m thaimat som vi åt ute.
 
 
 
Nathalies kompis åkte hem, Anthon o Robin cyklade till en kompis där dom ska sova inatt, jag o Mathias pratade o nattade dom små. Från o med imorgon e jag ensam några veckor m alla 6 barnen.
 
Tips på vad jag kan göra för att roa dom små liven mottages tacksamt! Tänk på att jag inte har nån bil hemma om dagarna o vi bor på landet så vi kommer inte kunna åka iväg nånstans. Men typ saker vi kan göra hemma osv. Vi har ett utomhusbad i närheten som man kan gå till, men d kommer jag nog inte våga göra ensam m alla 6 barnen, 3 av dom kan inte simma alls o 3 simmar, men några bara lite så d känns för riskabelt o låter väldigt svettigt i mina öron... Vattenspridaren får duga :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0