Förändringarnas år har börjat...

Den här dagen började m att hela familjen åt frukost o alla gjorde sig iordning, klädde på sig, borstade tänderna osv, jag tog hand om ett stort diskberg, satte igång diskmaskinen o torkade rent i köket o busade m Julle en stund o spelade lite Angry Gran Run. Sen skulle jag byta lakan i Evelynes säng, men d resulterade i att jag började möblera om i hennes rum oxå + att hon fick rena sängkläder. Hon blev nöjd m nya möbleringen o jag oxå :-) När Nathalie såg att jag möblerat om i Evelynes rum så ville hon oxå få sitt rum ommöblerat. Sagt o gjort, så blev d. Även den nya möbleringen blev väldigt lyckad o både jag o Nathalie va nöjda m resultatet :-)
 
Sen har jag mest vikt tvätt, fixat i köket, lekt m barnen, plockat o fixat hela dagen. På eftermiddagen fortsatte Mathias o skruva upp gipsskivor inne på lilla toan o jag tog en långpromenad m alla barnen. Här kommer lite bilder från promenaden...
 
 
Observera att Julle oxå har en ugglemössa nu :-) Han har haft den ett tag, men jag har nog inte lagt upp nån bild på honom m den på huvet tror jag :-)
 
När vi kom hem ifrån promenaden började jag laga middag o Mathias åkte iväg en sväng o fixade material till lilla toan, vi åt soppa m bröd. Tre olika soppor lagade jag, karibisk soppa, tomatsoppa o norsk fisksoppa blev d.
Sen började Mathias skölja disk o jag tog över o sköljde o ställde in i diskmaskinen som han hade plockat ur, jag satte igång diskmaskinen o torkade i köket.
 
Sen tog jag en dusch o Nathalie o Evelyne duschade m mej, så nu e alla tjejer i familjen rena o fina, d blir killarnas tur imorrn, jag la fram rena kläder till tjejerna o hjälpte dom att borsta tänder, så nattade vi alla barnen, Mathias gav Julle välling o nu sover dom allihop. Mathias sitter vid ena datorn o kollar på True Blood medan jag bloggar här på den andra datorn o sen blir d kolla fb o gå o sova.
 
Anthon mår bra o peppar peppar ta i trä har ingen mer spytt än... D va bara Julle som kräktes lite ikväll, men d va mest slem o vällingrester, ingen riktig spya, så vi tror inte d va nån vinterkräksjuka i hans fall. Men vi fortsätter att trycka i oss vitpepparkorn iaf så får vi väl se hur d blir...
 
 
Trevlig kväll o lugn o sömnrik natt önskar jag alla jag känner!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0