Shopping o utehelg

Igår, lördag:
 
Efter frukosten sköljde jag disk, plockade ur/i diskmaskinen, blandade välling o fixa/plocka. Mathias va ute m barnen. Jag Anthon Robin o Nathalie åkte till stan o shoppade. Sen satte vi oss i bilen o kopplade av m baguetter o MER...
 
 
Köpte m oss thaimat på vägen hem som vi åt när vi kom hem. Så gick Robin ut o testade dom nyinköpta fotbollsskorna m Mathias :-) Dom andra barnen lekte o spelade dataspel.
 
 
Jag tog itu m ett diskberg o gjorde köket fint igen, körde diskmaskinen, nattade dom 2 minsta o resten käkade ostbågar o godis o kollade film. Jag o Mathias kollade hus på Hemnet. När alla barnen va nattade så tittade jag o Mathias på ett avsnitt av 112 på Liv o Död o åt ostbågar o godis vi oxå :-)
 
Idag, söndag:
 
Efter diskplock, kökstorkande o tvättsortering, så gick tvättmaskinen för fullt medan dom 3 största va ute o sålde majblommor, jag o Mathias va ute på tomten m dom 3 minsta.
 
Mathias sågade itu kaninburen. Då vi inte har haft kaniner på flera år så va d dags nu!!
 
 
Evelyne på en sten ute i vårsolen...
 
 
Julle i gungan som han älskar o sitta i...
 
 
Vidar ger Julle fart...
 
 
Efter lite rensning på tomten o i lekstugan gick vi in o åt lunch, dom 3 stora gick ut o sålde majblommor, Mathias åkte o köpte pellets o handlade på Ica Maxi, jag skrev matlista som jag sms:ade till honom, Julle sov middag, Vidar o Evelyne spelade dataspel o jag tog hand om tvätt o disk. Sen kom alla hem igen, jag packade upp varorna o Julle vaknade.
 
Nu har jag hängt tvätt, tvättat mer, kollat fb, lagat mat, Anthon Robin o Vidar va ute o lekte, vi åt lasagne o sallad, jag sköljde disk, hängde tvätt igen, Anthon Vidar Nathalie o Evelyne e duschade, Mathias åkte på innebandymatch, jag klippte barnens naglar, tog fram rena kläder till dom, nattade barnen, packade skolväskorna o blandade välling.
 
Snart kommer Mathias hem o då hoppas jag på en mysig stund m honom, typ kolla nån bra serie som vi gillar o käka nåt gott :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0