Promenad fika o tvätt

Julius vaknade 6.30 imorse o fick välling. Han hade kissat i sängen så han fick sova hos mej en stund innan vi gick upp. Så gosigt! Sen blev d frukost m mina 4 små hjärtan, diskfix, göra rent o fint i köket, barnen lekte o spelade. Jag sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin.
 
 
Jag bytte sängkläder i Julles säng, sorterade mer tvätt, kollade fb, pratade i telefon m Mathias, åt lunch m mina små o sköljde disk o snyggade till köket efter d. Hängde tvätt o satte igång en till tvättmaskin.
 
Bild: Har bytt sängkläder i Julles säng, sorterat mer tvätt, kollat fb, pratat i telefon m Mathias, ätit lunch m mina små o sköljt disk o snyggat till köket.
 
Sen klädde jag på barnen ytterkläder o så gick vi en promenad. Mitt största misstag va att låta Evelyne gå... hon sprang o jag ropade åt henne att stanna, men hon brydde sig inte ett dugg om d, helt plötsligt utan att se sig för så va hon på väg rakt ut i gatan, jag släppte vagnen o sa till Nathalie att ta den o så sprang jag d snabbaste jag kunde o fick som tur va tag i henne, men flera bilar som körde förbi fick sakta in för henne. Hon va på bilvägen. Tack o lov att dom gjorde d. Jag blev väldigt rädd o tittade henne i ögonen o sa att det e jättefarligt att springa ut i trafiken sådär. Sen spände jag fast henne i vagnen så fick hon åka i den tills vi va på en inte alls så trafikerad väg, där fick hon gå en stund igen. Men på väg hemåt så blev d vagnen för Evelyne för säkerhets skull.
 
 
Vi gick förbi affärn på hemvägen oxå o köpte lite bullar, kakor o annat. När vi kom hem packade jag upp varorna, hängde upp alla ytterkläder o så fikade vi. Jag drack en Chai Latte o barnen fick chokladdryck o vi åt bullar o kakor.
 
 
Julle sov middag. Jag hängde mer tvätt o tvättade mer. Jag har börjat tvätta alla vinterkläder så att jag kan plocka undan dom. För nu kommer d ingen mer snö, el hur?!
 
Till middag blev d tisdags-soppa, som barnen fick välja. Potatis o broccoli soppa blev d. Jättegott!! Jag sköljde disk ställde in den i diskmaskinen, hängde mer tvätt, satte igång nästa tvättmaskin, kollade fb, pratade m Mathias i telefon ang att jag bara hittade 3 kanaler på tvn på övervåningen, gick ner o upptäckte nästa fel, Julle hade stått o dragit i sladden till datamusen, så klockan adressfältet osv va på höger sida av skärmen... ibland e det alldeles underbart m barn... men jag löste d problemet oxå, gav barnen popcorn o gjorde iordning dom för natten, blandade välling, o nattade mina små.
 
Nu har jag tittat på ett avsnitt av 112 på Liv o Död o när jag gick ner i tvättstugan för att hänga mer tvätt så såg jag att d låg dammtussar lite här o var o undrade va d va. Så såg jag att slangen som leder bort luften från torktumlaren hade lossnat o ramlat ner på golvet. Nästa problem. Men jag fixade till o med detta. Va ju tvungen då Mathias sover hos sina föräldrar inatt så han va ju inte hemma.
 
Känner mej fortf arg o irriterad efter denna dag/kväll. Barnen har bråkat som f*n oxå hela eftermiddagen o kvällen. D blir man inte heller på bättre humör av precis. En dag som började mysigt o bra, men som slutade dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0