En bra tisdag

Dom 3 största va i skolan o Vidar o Evelyne på dagis. Jag roade mej m att plocka ur/i diskmaskinen, torka i köket, sortera tvätt, tvätta, busa m Julle, byta sängkläder i hans säng (eftersom han hade kissat igenom imorse), jag kolla fb o åt lunch.
 
 
Sen sov Julle middag. Mathias va på hälsoundersökning imorse i Liljeholmen. D tog ca 2 tim för honom o komma dit pga köer! Men han blev godkänd, vilket känns skönt. Han hade sänkt sitt kolesterol sen sist då d va något högt o han har bra motion.
 
Så hängde jag tvätt, kollade på 112 på Liv o Död, dom 3 största kom hem, jag Julle o Nathalie gick o hämtade Vidar o Evelyne på dagis. När vi kom hem hängde jag upp alla ytterkläder o så fikade vi.
 
 
 Jag lagade mat, Mathias kom hem, vi åt spaghetti o köttfärssås...
 
 
Jag fyllde diskmaskinen o körde igång den, barnen åt glass o Nathalie duschade. Jag tog fram rena kläder till henne, jag o Mathias åt glass, jag spelade lite på mobilen o sen nattade vi barnen, jag bar upp tvätt från torktumlaren o letade efter en foppatoffla som Julle lyckats lägga på ett ställe man inte tänker på att kolla, så d tog en evighet innan jag hittade den.
 
Nu ska Mathias kolla på nån tråkig fotbollsmatch på tv o själv ska jag kolla fb, packa skolväskorna o kolla på nån bra serie på datorn kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0