En normal måndag hos oss...

Gick upp imorse o tog en dusch, luskammade Nathalies hår, Anthon Robin o Nathalie satt o åt frukost när jag ställde mej i duschen, sen såg jag till att dom kom iväg till skolan, drog upp rullgardinerna o därute va d inget vackert väder idag, mulet o regnigt grått o trist... men under dagen sprack d upp o blev jättefint o soligt, men d blåste storm. Höstväder.
 
 
Jag bäddade sängarna, tog hand om disken, Evelyne o Vidar tittade på tv, jag tog av Evelyne blöjan o den va helt torr så hon hade inte kissat en enda droppe på hela natten, min duktiga tjej :-) Evelyne kissade på toan o jag fick på henne o Vidar kläder, vi åt frukost, Julius sov ända till 9.50 imorse, han hade bajsat igenom lite i sängen, jag bytte blöja på honom, klädde på honom o matade honom m flaska, Vidar satte sig vid datorn på övervåningen en stund, Julius gick runt i gåstolen, Evelyne lekte m lego, jag sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin o bytte sängkläder i Julius säng.
 
 
Fixade lunch åt barnen, Mathias ringde, Vidar o Evelyne lekte m tågbanan, Robin o Nathalie kom hem, Robin åt mellis men d va ingen annan än han som ville ha d, jag skrev matlista, åt lunch, hängde tvätt, bar ut lite saker till bilen, plockade upp lite grejer på tomten så dom inte skulle flyga iväg m vinden, kollade i brevlådan, tog in några äpplen som låg på marken, sköljde disk o sköljde äpplena jag plockat.
 
 
Sen vek jag mängder av tvätt o märkte lite kläder, Anthon kom hem, jag fortsatte vika tvätt, barnen bråkade o bråkade, så d gick åt en massa onödig energi på att säga åt dom, sen började jag m middagen, Mathias kom hem, vi åt wokad kycklingfilé i kokos- o limesås m ris o sallad till, Mathias började ta hand om disken o jag fortsatte sen när jag hade ätit klart, Mathias gick då ut en stund m barnen, sen kom dom in, Mathias matade Julius o jag tog över det o packade skolväskorna o nattade barnen, luskammade oxå.
 
Nu ligger alla utom Anthon o Robin i sina sängar, dom e klara för att gå o lägga sig oxå, men får va uppe ett tag till. Nu ska jag o Mathias se på tv o försöka få Julius att somna, han ligger just nu bredvid mej på golvet o leker.
 
Godkväll alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0