Robin 10 år o minnen från hur han kom till världen

Imorse gick vi upp o firade Robin m sång o presenter. 10 år blev han idag. Jag tycker d känns som om han föddes igår, jag minns förlossningen i detalj då den va väldigt speciell o snabb. Snabbast av alla våra barn, 2 tim o 50 min från första värken tills han va ute, värkarna va korta men kom väldigt tätt, varannan min i början o sen va d bara som en enda värk hela tiden, en blixtsnabb färd från Vätö utanför Norrtälje till BB Stockholm på Danderyds sjukhus tidigt en morgon (tur vi hade en snabb bil då me många hk så att Mathias kunde köra i 180 km/tim där vägarna tillät d), ett litet stopp på vägen för o kissa i ett dike bredvid Gillingebanan, halkbanan :-) när vi kom fram va jag fullt öppen o när Mathias kom in i förlossningsrummet efter att ha parkerat bilen så gick vattnet o jag började krysta, Robin föddes 10 min efter att vi kommit fram till sjukhuset, så d va tur att jag inte blev kvar i diket vid Gillingebanan, minns att jag inte kunde röra mej då så Mathias fick hjälpa mej in i bilen, jag hade så fruktansvärt ont o inga pauser alls mellan värkarna, så han hade ju faktiskt kunnat födas där. Men se vilken fin kille som kom ut o vilken underbar person han vuxit upp o blivit.
 
 
Efter frukosten imorse började jag plocka undan en massa grejer o snygga till d överallt, duscha barnen, bädda sängarna, vek tvätt, bytte blöjor, städade badrummet, dammsög så mkt jag hann, Robins kompis Klas kom hem till oss, jag fixade lunch, matade Julius, bar ut lite saker till bilen. Sen åkte vi till simskolan alla utom Anthon o Robin som fick va hemma idag m sin kompis Klas o idag gick jag m Vidar Evelyne o Julius till kafeterian o fikade medan Nathalie va på simskolan. Sen hjälpte jag Nathalie o duscha o gick ut till bilen, Mathias ringde, jag åkte till Preem o mötte honom där o vi tankade fullt i båda bilarna, sen åkte vi till Ica Maxi o hämtade Robins specialbeställda Ironman tårta o köpte en till tårta. Sen åkte vi hem o köpte m oss pizza som vi åt hemma.
 
 
Jag tog hand om disken, Mathias föräldrar o hans brors son kom till oss, vi åt tårta o sjöng för Robin igen o han fick ett paket till av oss o ett av kusinen, barnen lekte både ute o inne, de fick lite chips o spelade tv-spel, sen nattade vi barnen. Nu sitter svärföräldrarna Mathias o Julius o tittar på film el alla utom Julius för han sover bredvid Mathias i soffan. Jag sitter här o skriver. Sen blir d bara natti natti. Tänker försöka lägga ut lite bilder imorgon från Robins födelsedag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0