Regn sol regn sol

Mathias jobbade idag. Imorse efter frukosten ringde en kompis till Robin o frågade om både Robin o Anthon kunde komma hem till honom o hans bror. Så de gick dit så fort vi ätit frukost, klätt på oss o borstat tänder. Jag tog hand om disk, bäddade sängar, skalade potatis o kokade den, tinade fläskfilé i vattenbad o skar den i bitar o la den i marinad o skar grönsaker. Sen åt vi lunch o jag tog hand om disk igen, vek tvätt o fixade o plockade. Jag gick ut m barnen en stund o det va soligt då, men bara några minuter senare började d regna. Så vi gick in igen.
 
 
Jag slängde sopor, skrev matlista, matade Julius, gosade m honom en stund o när jag satt m honom i knät började han bajsa o jag kände att d blev varmt i knät hos mej. Han hade bajsat igenom blöjan så d va bajs på min kjol o upp på hans rygg. Jag badade honom o hoppade in i duschen själv, så ringde Robin, jag satte igång en tvättmaskin Sen gick vi ut igen o jag startade grillen. D va soligt o så började d regna igen några droppar o sen blev d sol igen.
 
Så här kunde jag tyvärr inte säga då Mathias jobbade idag...
 
Mathias kom hem o vi grillade majs o fläskfilén o åt den tillsammans m potatissallad/färsk potatis till barnen kall bearnaisesås grillsås o grönsaker. Jag sköljde av disken, torkade bordet o spisen, värmde flaskan till Julius som Mathias gav honom, Anthon o Robin kom hem o hade m sig sina vänner o Mathias packade lite kläder till dem för att de ska sova hos sina vänner inatt, jag duschade Nathalie, Evelyne somnade i fåtöljen så henne bar Mathias upp o la i hennes säng, Mathias duschade Vidar, vi nattade Nathalie o Vidar o jag hängde tvätt. Nu har jag matat Julius o bytt blöja på honom o han håller på att somna på Mathias axel. Sen ska jag ner i tvättstugan o hämta upp tvätt från torktumlaren. D har varit en ganska bra dag m väldigt lite bråk mellan barnen vilket ju alltid känns skönt o slippa. Såna dagar kan jag tanka energi :-) 
 
Nu blir d snart natti natti för mej med!!
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Nattinatt

2012-06-24 @ 23:14:18
URL: http://ansgarssyskon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0