Stortvätt m.m

Hej alla vänner!
Hoppas eran dag har varit fin o somrig ¤
 
Jag har ägnat denna dag åt att duscha 4 av barnen, gett dom rena kläder, tvätta, 3 maskiner m lakan, kläder o handdukar, bytt lakan o bäddat fint i alla sängar, tagit hand om disk, ammat, bytt blöjor, fixat mat, hängt tvätt, vikt tvätt o lagt in i garderober o byråer osv.
 
 
Mathias Nathalie o Evelyne har varit i stan en sväng på Apoteket, Ica Maxi o Mekonomen o Mathias tog disken imorse :-)
Jag packade upp varorna när dom kom från stan, jag duschade Evelyne o klädde på henne. Mathias lagade mat, d blev korv m bröd till middag.
 
 
Efter middagen tog jag hand om lite mer tvätt o disk. Barnen o Mathias va ute ett tag. Sen nattade jag barnen o nu börjar snart den 2:a o sista delen av den brittiska miniserien som vi såg första delen av förra tisdagen.
 
Jag har haft en tung o jobbig huvudvärk idag o så tänderna som gör ont. Huvudvärken kan bero på vädret, åska o regn har d mestadels varit m en å annan solglimt. Men sent på eftermiddagen sprack d upp o blev soligt o fint, tyvärr för sent tyckte vi för o hinna hitta på nåt roligt.
 
Jag har inte gett upp hoppet om en önskad värmebölja än... även om d verkligen ser mörkt ut på den fronten. Men sol kan vi nog få lite då o då. Problemet för oss kan jag känna e ju att när det e som nu, regn sol regn sol regn sol osv o snabba omslag i vädret så hinner vi aldrig packa ihop allt vi måste ha m oss om vi tex skulle åka på en picnic. För innan vi har packat bilen, sett till att alla barn har kissat, bytt blöjor på dom små osv så hinner d börja regna innan vi sitter i bilen, startklara. Jag vill absolut ha mer värme, varma kvällar o sol hela dagar så vi hinner göra nåt skoj.
 
 
Ha en trevlig kväll alla där ute som läser detta, jag ser fram emot att få krypa ner i rena sköna lakan när jag går o lägger mej senare <3 Kram till er!!
 

Kommentarer
Postat av: Nicole Walter

Sitt inte hemma o vänta på solen. Åk till solen istället. Hade vi lyssnat på hur vädret ska bli idag, hade vi stannat hemma. Men vi åkte ändå o hade en härlig dag i Eskilstuna med bara några pytte lite droppar regn som inte ens behövdes nån jacka eller paraply :-)

2012-07-17 @ 21:40:52
URL: http://www.die-walter-familie.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0