ÄNTLIGEN!!!!!!!

Jag va tröttare än nånsin imorse, så Mathias va gullig o lät mej o Julius sova vidare o gick upp m dom andra barnen. Jag gick upp o åt frukost kl.11.45. Evelyne hade då haft diarré några ggr så nu har hon oxå fått d.
 
Förra året fick Evelyne vattkoppor dagen före sin födelsedag o nu diarré dagen före födelsedagen, undra va hon får nästa år...
 
Jag bytte blöja på Julius, la fram mat till kvällen, såg till att alla barnen fick på sig kläder o sen spelade dom tv- o dataspel o byggde m lego.
 
Mathias o Nathalie åkte till stan o hämtade lite saker som vi beställt till bussen, sen åkte dom o köpte sand till sandlådan på vägen hem. När dom kom hem åt vi lunch.
 
 
Sen gick alla barn ut o lekte förutom Julius som sov, Mathias började gräva bort den gamla sanden i sandlådan. Jag gick ut o passade barnen o så hjälptes nästan hela familjen åt att skyffla sand från släpkärran till skottkärrorna. Vi fikade ute o sen flyttade vi sandlådan till en ny plats o började fylla den m den nya sanden. Mathias tog m sig Vidar o åkte o hämtade mer sand till sandlådan. Vi andra va ute när dom kom tillbaks. Jag bytte några blöjor däremellan bara. Så fortsatte arbetet m att fylla sandlådan m ny fin sand.
 
 
Jag gick in o hämtade ut skärbräda kniv o grönsaker o skar upp grönsakerna som vi skulle ha till middagen, sen gick jag o Julius in o jag gjorde guacamole. Jag skrev matlista o tog m mej Julius o Nathalie o åkte till stan o handlade lite på Ica Maxi. Sen åkte vi hem o packade upp varorna o åt tacos. Dom andra hade redan ätit.
 
 
Efter d tog jag hand om disken o Mathias nattade barnen. Nu har Mathias satt sig framför tvn, Julius ligger på en filt bredvid honom o verkar va pigg än så länge o ligger o leker, jag sitter m en kopp te o skriver här.
 
Så mkt som jag varit ute idag har jag inte varit på väldigt länge. Vilken dag!! WOW vilket sommarväder säger jag bara, det e precis så här jag vill att d ska va. Man slapp frysa i skuggan o solen värmde lagom mkt ¤ Kanonväder helt enkelt. D drog ihop sig nu på kvällen o såg ut o börja regna o åska igen, men d har än så länge varit uppehåll...
 
Soliga hälsningar från mej
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0