Alltså nu måste d bli en ändring!!

Vädret e kasst, nåja nån enstaka solglimt då o då, men lika fort försvinner den skygga solen ¤ Jag vill ju så gärna ha mer av den, kunna bada o njuta av värmen. Blir d ingen sommar så funderar jag på att flytta till Kanarieöarna :-)
Hahaha!!! Men alltså nu räcker d väl m regn, d bara regnar å regnar å regnar å regnar.
 
 
Vidars diarre försvinner aldrig trots vätskeersättning m bakteriekultur så har han fortf diarre varje gång han bajsar. Men han mår bra, inga kräkningar el magvärk. D vill bara inte gå över. Ändå ska den här typen av vätskeersättning hjälpa magen att bli bra fortare. Men man kan ju undra va det e för elak bakterie han har fått.
 
Nu ska jag berätta lite om d många kanske undrar just nu. Just d ja, hur gick d hos tandläkaren?! Jo jag åkte dit o satte mej i väntrummet o den här gången slapp jag vänta så länge. Jag fick komma in efter bara 4 min. Idag va jag där för den tanden som jag har haft ont i längst av alla onda tänder. Den som ska rotfyllas. Men idag slipade dom ner den så att den inte ska kunna belastas på något sätt när jag biter ihop o dom sprutade in ett slags medicin i tandens kanaler som ska verka där inne nu några veckor, samma behandling som sist för att den fortf inte e helt bra. I slutet av augusti ska jag dit igen o då ska den rotfyllas o sen kommer dom att göra en mjuk bettskena som ska avlasta mina tänder. Framtanden kommer jag ju få ha ont i under flera månader så d kan jag inte göra nåt åt o den andra tanden som gör ont tror dom kommer bli bra när jag får bettskenan. Om inte så måste den oxå rotfyllas.
 
 
Nu måste d väl ändå vända snart. Vädret måste bli bättre, d kan väl inte regna hur länge som helst, Vidars diarre måste försvinna man kan väl inte ha diarre i flera veckor utan förbättring?! å mina tänder måste väl nån gång bli bra o sluta värka...
 
Efter tandläkarbesöket idag va jag rejält bedövad, så att jag inte ens kunde le normalt o hade en sprängande huvudvärk o va passar väl bättre då än att åka o storhandla på Ica Maxi helt ensam utan barn o utan stress. Såå himla lyxigt!! Jag tror många förstår mej o oxå hade valt likadant, handla istället för att åka hem direkt till 6 barn. Jag lovar er att ljudnivån i en mataffär e lägre än hemma hos oss ;-)
Jag njuter av att handla när jag får göra d ensam o slipper få hjärnsläpp o glömma hälften av d jag skulle ha. Hahaha!! Jag tankar energi när jag får göra en sån sak ifred ibland. Jag behöver inte mkt tid för mej själv, vilket många ofta har svårt att förstå o tro på. Men jag bara e sån o det är sant. Jag tycker om när d händer saker annars blir jag rastlös. Jag älskar att ha många barn för jag gillar att d alltid finns nån som behöver mej, nån jag får ta hand om för att jag mår bra av att ta hand om andra människor.
 
 
När jag kom hem packade jag upp varorna, bytte blöjor på dom små, försökte amma men Julius va inte intresserad, kollade lite på datorn, förberedde middagen genom att blanda en marinad som Mathias fick hjälpa mej m för att jag fick hålla Julius när han va lite ledsen, lägga i köttet i marinaden, jag skar grönsaker o trädde på spett o sköljde färskpotatis o la i en kastrull m vatten. Sen blev d mera blöjbyten o amning, jag gjorde hand o fotavtryck på Julius, alla gick ut ett tag när solen kikade fram. Nathalie o Evelyne rensade jordgubbar som vi åt m glass såklart. Mathias sprang en sväng o klippte gräset efter d. Jag satte igång plattan m potatisen o Mathias startade grillen. Vi grillade o åt den underbart goda maten. Marinerad fläskytterfile färskpotatis grillade grönsaker kall bearnaisesås o grillsås.
 
 
Efter maten sköljde jag av disken, duschade Vidar, nattade barnen, blandade mjölkersättning åt Julius. Nu sitter Mathias m Julius i famnen o ser på tv. Alla barn sover. Jag tänker sätta mej bredvid Mathias o Julius o titta på tv en stund innan d blir läggdags för mej oxå.
 
Idag blev Julius 5 månader <3 vår lilla goa kille.
 
Kram å godnatt på er!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0