Fortsatt inskolning, BVC besök o lite annat...

Imorse gick Mathias upp m barnen o gjorde frukost åt dom, Anthon o Robin gick till skolan, jag gick upp o bäddade alla sängar, drog upp rullgardinerna, Mathias gick till dagis m Vidar o Evelyne, jag tog hand om disken från igår, sköljde av den, plockade ur ren disk ur diskmaskinen, plockade i smutsig disk i den, diskade några saker för hand, bytte blöja på Julius o matade honom, tog en dusch, åt frukost, blandade mjölkersättning, Julius somnade o jag la fram mat till kvällen.
 
 
Mathias kom hem från dagis, Mathias jag o Nathalie åt lunch, jag åt Pad Thai, jag tog hand om disken, jag åkte till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, åkte hem o lämnade Vidar till Mathias, åkte till BVC m Evelyne på 3-årskontroll. Hon väger nu 17,3 kg o är 101 cm lång, hon ligger en bit ovanför medelkurvan både på vikten o längden, så hon e en stor tjej :-)
 
Bild på Pad Thai, min o Mathias favvo thaimat
 
Så åkte vi hem o jag Nathalie Vidar o Evelyne åt tårta o jag njöööt av en Chai Latte, det e himmelskt gott :-P 
 
 
Mathias sprang en sväng, när han kom hem duschade han, jag bytte blöjor på Evelyne o Julius o kollade febern på Julius för han kändes lite varm, han hade 38,8 graders feber så jag gav honom Alvedon, det e ju mest troligt en reaktion på vaccinationssprutan han fick igår.
 
 
Sen gick jag ner i källaren o sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin, Anthon o Robin kom hem efter en långdag i skolan (dom slutade 15.15), dom åt mellis, jag tog hand om disken o nu e det snart dags att laga middagen, som idag blir wokad kycklingfilé i kokos o limesås m ris till :-P Smaskens!!
 
 
Sen packa skolväskor, duscha o natta barn o kolla på tv. En TREVLIG KVÄLL önskar jag er alla!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0