3-10 augusti en massa sommar å skoj

Fredagen den 3 augusti fixade jag lite här hemma o packade lite, Mathias, hans storebror o brorson, Anthon Robin Vidar o Evelyne åkte o badade på Fjärdhundrabadet, Nathalie o en kompis till henne o Julius va hemma m mej. På kvällen va jag på tjejmiddag/grillfest hos en kompis i Enköping, tillsammans m ett gäng jättetrevliga tjejer!! Var o en hade m sig d vi ville grilla o värdinnan bjöd på potatis olika kalla såser o sallad o efterrätt. Allt va ljuvligt gott!!! Sen satt vi o pratade hela natten o gick inte därifrån förrän ca kl.02.45. Jag sov över hos en av tjejerna som bor i stan.
Här kommer några bilder från kvällen/natten...
 
 
En lyckad kväll m god mat o dryck i goda vänners sällskap!!
 
På lördagen den 4 augusti vaknade jag kl.12.30 hos min kompis o det va sååå skönt o få sova ut!! Jag åt frukost, packade ihop mina saker o gjorde mej iordning. Mathias hämtade mej o vi åkte o badade m alla barnen o hans brorson i Bredsand o sen köpte vi m oss thaimat från Vita Elefanten på vägen hem. Sååå otroligt gott!!
Här kommer några bilder från badet...
 
 
Det va lite blåsigt men absolut badväder o ännu en superhärlig dag!!
 
Söndagen den 5 augusti tvättade jag o dammsög köket, hallen o ett rum till, Mathias storebror o hans sambo kom till oss o de, Mathias o alla barnen åkte o badade i Fjärdhundrabadet m alla barnen utom Julius o Anthon som va hemma m mej. Jag fixade middagen o dukade ute i det soliga o varma vädret o grillade. Vi bjöd dom på middag. D blev grillat kött o korv, klyftpotatis kall bearnaisesås o sallad. Sen åkte dom hem på kvällen. Här kommer 2 bilder på dom små från den middagen...
 
Japp vi hade en jättetrevlig middag!!
 
Nu i måndags den 6 augusti så va d både sol o moln hela dagen, men varmt, Robin hade en kompis hos oss o vi åkte till Tenabadet o badade. Vi grillade igen på kvällen, åt middag o sen tog jag hand om disk o tvätt. Det regnade på kvällen. Här kommer lite bilder från d badet...
 
 
I tisdags den 7 augusti va d en av mina vänners födelsedag, 4 år sen mammas o pappas förra hund dog o 1 år sen ett par vänner till oss förlorade sitt barn <3 Jag tänkte mkt på d den dagen.
Jag åkte till Västerås m Anthon Robin o Nathalie, vi shoppade kläder o saker som barnen behöver o presenter åt Mathias o Vidar som snart fyller år, va på IKEA o åt korv o mjukglass, åkte direkt till Ica Maxi o storhandlade o sen hem o packade upp o åt middag. Nedan ser du en bild på barnen som äter glass...
 
 
I onsdags den 8 augusti ringde jag en massa viktiga samtal. Skönt o få d gjort. Känns väldigt bra nu när mina axlar e en aning lättare pga d ;-) Sen fixade jag en massa m bloggen.
 
Igår torsdagen den 9 augusti  åkte Mathias jag o dom 4 minsta barnen till stan. Mathias åkte o kollade AC:n på bussen på en verkstad o jag körde hans Passat, vi möttes på PREEM o tankade, sen åkte vi o slängde grovsopor, Mathias åkte hem m 3 av barnen, Nathalie o jag gick på banken o shoppade lite mer kläder o annat som barnen behöver, handlade på Ica Maxi, åkte hem o packade upp, firade Anthons namnsdag *Roland* m fika ♥ åt falukorv o makaroner till middag, Robin hade fotbollsträning, Sen blev d salta pinnar för barnen o därefter natti natti, resten av kvällen ägnades åt disk o datorn ;-)
 
Idag fredagen den 10 augusti (ÄNTLIGEN ikapp) åkte jag Nathalie o Evelyne till stan, vi köpte en begagnad vagn till Evelyne o en gåstol till Julius, så gick vi lite på stan igen, sen åkte jag ett par ärenden oxå, så hem o åt lunch, tog hand om disk, firade Robins namnsdag *Lars* m glass, blandade ersättning till Julius, skar upp grönsaker, jag o Mathias lagade tacos tillsammans, vi åt, jag tog hand om disken igen, gav barnen popcorn o dom spelade tv-spel, jag bytte blöjor, nattade barnen o nu sitter jag här o har faktiskt kommit ikapp m min blogg oxå ;-) Det känns så himla bra!!
 
Önskar alla en trevlig kväll!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0